مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟

مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟

قاسمی روز شنبه در نشست خبری گفت: در سال 1384 افراد بر اساس 13 دهک رتبه بندی شدند و 49 شرکت مسئولیت نگهداری سهام را بر عهده داشتند.

به گزارش همشهری آنلاین، وی با بیان اینکه 667 هزار و 409 نفر با احتساب 84 درصد جمعیت استان سهامدار سهام عدالت هستند، اظهار داشت: در این مدت 667 هزار و 409 نفر از جمعیت استان را تشکیل می دهند. وی افزود: 29 درصد به صورت مستقیم و 71 درصد به صورت غیر مستقیم سهام خود را مدیریت می کنند.

مدیرعامل سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سامانه باز ثبت سهام وجود ندارد. وی گفت: سهام خراسان جنوبی اولین استانی است که با نماد «وس خراج» وارد بورس شد.

قاسمی گفت: مرحله اول سود سهام عدالت 1401 از سوم آذر ماه جاری آغاز شد. تا شب یلدا ادامه دارد، گفت: همچنین مرحله دوم پرداخت سهام عدالت از اواخر اسفندماه آغاز می شود.

وی بیان کرد: در این مرحله صاحبان پرتفوی سهم مبلغ 4 میلیون و 920 هزار ریال است که معادل 6 میلیون و 810 هزار ریال است. سهام پنج میلیون و 320 هزار ریالی مبلغ هفت میلیون و 360 هزار ریال و پرتفوی سهام 10 میلیون ریالی 13 میلیون و 850 هزار ریال سود دریافت می کند.

قاسمی در ادامه با اشاره به شناسایی بقایای موجودی در خراسان جنوبی گفت. حدود 600 نفر در استان برای دریافت سهام شناسایی شده اند. اما مهلت مشخصی برای واریز سهام تعیین نشده است.
عدم سپرده گذاری یا تاخیر در پرداخت سود سهام

وی همچنین از عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت سود سهام عدالت به برخی افراد خبر داد. حساب های رایج بانکی، ادغام بانک ها و اشتباهات شماره شبا بانکی، حساب قدیمی، حساب های بلند مدت و حساب های مسدود شده و ارزی از جمله دلایل آن است. در این مرحله هیچ سودی به افراد تعلق نگرفته است.

مدیر عامل سرمایه گذاری سهام خراسان جنوبی گفت. در حال حاضر ثبت سهام برای هر گروه سنی حتی برای نوزاد تازه متولد شده انجام نمی شود. وی گفت: همچنین سامانه ثبت سهام عدالت وجود ندارد.

قاسمی تصریح کرد: همچنین برای دریافت سود سهام عدالت متوفی، بازماندگان باید ابتدا ملک را در انحصار خود درآورند و سپس مدارک خود را به نمایندگی های «بیدار، آگاه یا مددکار» تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه شماره شبا مهمترین ابزار دریافت سود سهام است، افزود: مشمولان سهام تا پایان سال جاری شماره شبای خود را به سامانه سجام یا سامانه سهام وارد کنند.