مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم از فردا در قزوین آغاز می شود

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده مرحله شهرستانی مسابقات قرآن فردا در تاکستان، 21 تیرماه در آوج، 23 و 25 تیرماه در قزوین و آبیک، 31 تیرماه در البرز و 3 تیرماه در بوئین زهرا برگزار می شود.

حضور 667 نفر از فعالان قرآنی در این دوره از مسابقات

رئیس اداره امور خیریه قرآن و عترت استان قزوین گفت: تعداد ثبت نام کنندگان چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم و مسابقات خیریه استان قزوین بدون احتساب رشته های تفسیر و ناجا 667 نفر است. -بالاگا

وی گفت: مهلت ثبت نام در حوزه تفسیر و نهج البلاغه تا 19 تیرماه تمدید شده و متقاضیان در این مدت فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک رشته ها شامل 64 نفر در رشته قرائت قرآن کریم، 211 نفر در رشته قرائت، 35 نفر در رشته حفظ، 50 نفر در رشته 20 جزء، تعداد ثبت نام کنندگان به تفکیک رشته ها می باشد. 91 نفر در رشته ترتیل در رشته 10 جزء، 111 نفر در رشته حفظ 5 جزء اذان 54 نفر، نماز 48 نفر و رشته سه گروه است.

این مسئول بیان کرد: آمار شرکت در این دوره از مسابقات در شهرستان ها نیز شامل 256 نفر از شهرستان های قزوین، شهرستان البرز 143 نفر، بوئین زهرا 91 نفر، شهرستان آوج 81 نفر، شهرستان تاکستان 55 نفر است. و شهر آبیک 41 نفر.

زنان 67 درصد شرکت کنندگان در محفل قرآنی را تشکیل می دهند


وی تصریح کرد: مجموع مشارکت آقایان در چهل و پنجمین دوره مسابقات نذورات و امور خیریه قرآن کریم استان قزوین 37 درصد با 247 نفر و خواهران با 420 نفر 63 درصد شرکت کنندگان هستند.

عاصمی گفت: خوشبختانه امسال تعداد فعالان قرآنی استان قزوین در این مسابقات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در مسابقات قرآن سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع 628 نفر از استان قزوین در تمامی رشته ها شرکت کردند. اما مشارکت فعالان قرآنی امسال افزایش یافته است.

رئیس اداره کمک های قرآنی و امور خیریه استان قزوین گفت: پس از اتمام مرحله شهرستانی و معرفی برگزیدگان از مناطق مختلف، مرحله استانی مسابقات در شهریورماه برگزار می شود. قرار شد برگزیدگان به صحنه کشور راه پیدا کنند.

وی افزود: پاییز امسال مسابقات کشوری در بخش ملودی به میزبانی استان قزوین برگزار می شود که هنوز جزئیات و زمان دقیق برگزاری آن اعلام نشده است.

عظیمی یادآور شد: ثبت نام این دوره از مسابقات قرآن کریم نذورات و امور خیریه از 21 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان قزوین آغاز شد و مسابقات در مسابقات شهری، استانی، مقدماتی کشوری، فینال کشوری برگزار می شود. و مراحل بین المللی

وی در پایان گفت: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و 5 جزء، قرائت تحقیق، ترتیل ترتیل، مداحی، دعا و اذان برگزار می شود.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید