قزوین یکی از استان های ضعیف در زمینه کمک های قرآنی / ثبت نام 239 نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این دوره از مسابقات باید در مهلت اعلام شده با ورود به سایت www.quraniran.ir در رشته های مورد نظر ثبت نام کنند.

مدیر کل نذورات و فعالیت های خیریه استان قزوین گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم از اول تیرماه تا ۱۵ مردادماه به مدت ۴۵ روز در شهرستان های استان برگزار می شود.

وی گفت: نفرات برتر مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره قرآن کریم به مرحله استانی که از 22 مرداد لغایت 1 شهریور در استان قزوین برگزار می شود، راه خواهند یافت.

مجیدی گفت: دوره های ثبت نام در مسابقات قرآن کریم شامل حفظ کل، حفظ 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، دعا، مداحی و هماهنگی قرآن کریم، تفسیر قرآن، ترجمه صحیفه سجادیه، ترجمه نهج البلاغه البته اذان هم برای برادران است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع برادران در 12 رشته و خواهران در 11 رشته به رقابت خواهند پرداخت.

این مسئول بیان کرد: از ابتدای ثبت نام تا امروز 239 نفر برای شرکت در مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند که نشان از استقبال خوب قرآن پژوهان استان قزوین از این دوره از مسابقات دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن کریم امسال با محوریت بقاع، اماکن مذهبی و امامزادگان برگزار می شود تا حلقه اتصال اهل بیت(ع) و قرآن کریم باشد.

مجیدی در ادامه بیان کرد: استان قزوین با توجه به اینکه استعدادهای بسیار خوبی دارد و با توجه به سهم استعدادها در استان سهم بسیار خوبی دارد اما متأسفانه از نظر استعدادهای قرآنی جزو استان های ضعیف هستیم.

f5eb90a6 8789 4e69 95a7 e35b38b3c0ef خبر خاکستری

وی گفت: البته در استان قزوین هدیه ای از قرآن داریم که شامل تلاوت قرآن برای واقف یا خانواده واقف است، بنابراین از رسانه ها می خواهیم که نسبت به ترویج وقف قرآن اهتمام داشته باشند. در جامعه.”

مدیرکل کمک ها و امور خیریه قزوین بیان کرد: اگرچه امروز با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستیم، اما اگر خوب به این موضوع نگاه کنیم، خواهیم دید که دلیل آن عدم استفاده دقیق از آموزه های قرآن و عترت است. اهل بیت (ع) در جامعه.

وی خاطرنشان کرد: اگر فعالان رسانه ای بخواهند کار اصلی و حتی معیشت مردم را انجام دهند و گرهی از مشکلات اقتصادی جامعه باز کنند باید در ترویج فرهنگ صحیح اهل بیت(ع) و فرهنگ اهل بیت(ع) بیش از پیش تلاش کنند. قرآن.

مجیدی گفت: در بحث وقف بین مراجع تقلید اختلاف وجود داشت و تنها کسی که در عصر جدید اجازه می دهد ولی فقیه است که مثلاً می توان از او برای حفظ حلقه های دین استفاده کرد. قرآن.”

وی افزود: خبرنگاران نیز باید تلاش کنند فرصت های مشارکت را با محوریت قرآن و سایر نیازهای جامعه تبیین کنند.

این مسئول در پایان گفت: قزوین در سه سال اخیر دو بار میزبان مسابقات استعدادیابی قرآن کریم در کشور بوده است.

وی در پایان با اشاره به بصیرت و نگرانی اصحاب رسانه در موضوع هنجارشکنی در حسینیه امینی ها گفت: ناامیدی مبتنی بر پمپاژ رسانه های بیگانه در بستر تهاجم فرهنگی در اذهان مذاهب دوستدار اسلام و اسلام وجود داشت. معارف اهل بیت (ع); بوجود آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید