حضور 950 نفر از فعالان قرآنی در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت بسیج اردبیل


ساعت: 21:49
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813210

مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل از اختتامیه مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در اردبیل خبر داد و گفت: 953 نفر از فعالان قرآنی سراسر استان اردبیل در این مسابقات شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از متاسفممراسم اختتامیه مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان اردبیل با حضور 100 نفر از فعالان قرآنی سراسر استان در مرکز آموزشی شهید پیرزاده اردبیل برگزار شد.

اباذر ابراهیمی مدیر قرآن و عترت بسیج و حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح جزئیات بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان اردبیل پرداخت و گفت: : در این مدت 953 نفر از فعالان قرآنی سراسر استان شرکت کردند و پس از مرحله شهرستانی در بهمن ماه امسال 100 نفر از فعالان قرآنی بسیج به مرحله استانی راه یافتند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان اردبیل پرداخت و گفت: قرآن کریم.

ابراهیمی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد حرکت قرآنی در بین آحاد جامعه به ویژه تشکل ها و گروه های قرآنی به ویژه خانواده ها عنوان کرد و گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در چهار بخش ایده های خلاقانه و نوآورانه مشارکت های گروهی، خانوادگی و فردی صورت گرفت.

وی به تشریح بخش ایده های خلاقانه و بدیع پرداخت و گفت: ایده های خوب و خلاقانه در حوزه آموزش قرآن کریم قابل اجرا، مورد حمایت دارالقرآن بسیج قرار می گیرد.

مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل به جزئیات رشته انفرادی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: حفظ کل قرآن کریم، حفظ 15 جزء، 10 جزء، 5 جزء و 3 جزء برای نوجوانان زیر سن. 16 و جوانان بالای 16 سال با حوزه های ترتیل، تحقیق و ارائه مفاهیم قرآن کریم از عناوین بخش جداگانه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج اردبیل بود.

ابراهیمی همچنین به تشریح جزئیات بخش شرکت گروهی در این مسابقه پرداخت و گفت: شرکت کنندگان در این بخش به تلاوت آیات 5 تا 12 سوره صف پرداختند.

وی افزود: در این بخش یکی از اعضای گروه سوره مبارکه صاف را از تلاوت تلاوت کرد، یک نفر در 31 نهج البلاغه خطبه ایراد کرد و یکی دیگر از اعضا عکس نوشتاری برگرفته از معانی قرآن توسط سوره مبارکه البلاغه صاف و در نهایت همه اعضا آن را در جماعت تلاوت کردند.«آیات 8 تا 12 سوره مبارکه تنظیم شده است.

مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل در آخرین بخش از سخنان خود به تشریح جزییات چهارمین دوره بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج پرداخت و گفت: خانواده ای که بالاترین امتیاز را کسب کند، واجد شرایط حضور در مسابقات قرآن و عترت استان اردبیل است. نهایی

وی افزود: در این بخش، مادر خانواده پنج صفحه اول سوره مبارکه نور، پدر خانواده مطالب سوره یوسف و کودک زیر 9 سال 5 سوره آخر را تلاوت می کنند. قرآن کریم از روی قلب.

ابراهیمی گفت: فرزند دوم خانواده نیز مفاهیم موعظه تقوا را ارائه کرد.

مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل به مرحله کشوری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج اشاره کرد و گفت: برگزیدگان این دوره از مسابقات که در آینده نزدیک معرفی می شوند به مسابقات کشوری راه خواهند یافت. مرحله این مسابقات که در سال 1401 برگزار شد، اعزام شدند.

انتهای پیام/ج

دیدگاهتان را بنویسید