لزوم هماهنگی نهادهای متولی برای ترویج معارف قرآن/ استعدادیابی فعالان قرآنی لنگ است


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915149

در گفتگو با خوانندگان محترم مازندرانی تاکید شد؛

دو قاری که به مرحله نهایی هفدهمین جشنواره تلاوت مجلس مازندران راه یافتند از عدم هماهنگی نهادهای متولی در موضوع ترویج معارف قرآنی و استعدادیابی فعالان قرآنی به ویژه در شهرستان ها انتقاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; هفدهمین جشنواره تلاوت مجلس مازندران امروز در مسجد قائم شهر برگزار شد و در مرحله پایانی این دوره هفت قاری برجسته از مجموع 117 شرکت کننده به مرحله نهایی راه یافتند.

عادل تکی پور 28 ساله اهل محمودآباد یکی از هفت قاری برجسته مازندرانی هفدهمین جشنواره تلاوت مجلس استان است که قرائت قرآن کریم را از 10 سالگی آغاز کرد.

وی در هفدهمین جشنواره ترتیل خوانی قرآن کریم در قیمشهر به خبرنگار ما گفت: متأسفانه سازمان هایی مانند اوقاف، سازمان های تبلیغاتی و ارشادی آن طور که باید در حوزه قرآن کار، فعالیت و حمایت نکرده اند.

وی افزود: در مراسم امروز استقبال گسترده تری از حضور فعالان قرآنی انتظار می رفت، بنابراین باید با همسویی هماهنگ بین نهادهای متولی اقدامات اساسی و گسترده تری در این حوزه انجام شود.

e464a662 f256 4b04 ac84 44efad6138fa خبر خاکستری

کاری ممتاز مازندرانی اظهار داشت: سطح این مسابقات بسیار بالاست و خوشبختانه هر سال بر سطح کیفی مسابقات افزوده می شود.

تقی پور با بیان اینکه تقرب به قرآن همواره با برکت همراه است؛ گفت: در مشکلات زندگی، قرآن را باز کن، چند آیه بخوان و بعد از خدا بخواه که باز کند و اینگونه جواب گرفتم.

در نهایت ایشان در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد آیه ای از قرآن را به ما بدهید کدام آیه از قرآن را انتخاب می کنید؟ گفت: به نظر من اگر هر مسلمانی این آیه از سوره علق را بخواند که خداوند متعال می فرماید: (العلم الله عند الله) آیا نمی دانی که خداوند تو را می بیند! همیشه به یاد داشته باشید که این کار او را از بسیاری از خطرات، گناهان و آسیب ها محافظت می کند.

مهدی شالیکار 24 ساله بابلسری یکی از هفت قاری است که به مرحله نهایی هفدهمین جشنواره تلاوت مجلس مازندران راه یافته و جوان ترین قاری مرحله پایانی است.

وی در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: فعالیت های قرآنی خود را از 11 سالگی شروع کردم و خانواده ام انگیزه اصلی من بودند.

کاری ممتاز مازندرانی خاطرنشان کرد: آرزو می کنم همه جوانان دقایقی از روز خود را به خواندن قرآن اختصاص دهند و اگر توانایی یا فرصت خواندن قرآن را ندارند، حداقل به سخنان معلمان گوش فرا دهند. آی تی.

شالیکار در پاسخ به این سوال که چرا سبک زندگی ایرانی-اسلامی در زندگی امروز کم رنگ شده است، گفت: البته زمانی که در زمینه ترویج قرآن در کشور کمبود داریم، رسانه های خارجی با ایجاد جذابیت برای جوانان ما را جذب می کنند. ” “

8ca4ef0b 80a3 45af 90d9 aa4f71849bb9 خبر خاکستری

وی تاکید کرد: جایی که ما طعم تزریق نمی کنیم و جوانان خود را به قرآن علاقه مند نمی کنیم قطعا افرادی هستند که جذب آن سلیقه ها می شوند.

کاری ممتاز مازندرانی تصریح کرد: متاسفانه استعدادیابی قرآنی به ویژه در شهرستان ها بسیار کم است و اگر هم اتفاق بیفتد برنامه ای برای آینده وجود ندارد.

شالیکار ادامه داد: ای کاش صداوسیما به جای پخش یک سری چهره های خاص در تلاوت قرآن از استعداد جوانان و افراد گمنام شهرستان نیز استفاده می کرد.

وی اعلام کرد: متاسفانه حمایت ها در شهرستان ها بسیار ضعیف و تقریباً وجود ندارد. تلاوت قرآن مستلزم توجه و توجه شنونده است و نباید به استفاده کلیشه ای آن در ابتدای برنامه ها اکتفا کرد.

کاری ممتاز مازندرانی گفت: عدم انسجام و هماهنگی متولیانی چون ارشاد، سازمان تبلیغات و اوقاف در کنار صدا و سیما در ترویج برنامه های قرآنی باید بررسی و اصلاح شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید