کار ناکافی نهادهای متولی برای قانع کردن جوانان در موضوع عفاف و حجاب


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881539

اکرم رنجبر گفت: زوایای بحث حجاب و عفاف و اینکه این پوشش چه تأثیری در تحکیم بنیان خانواده دارد باید توسط مدیران، معلمان و اساتید مطرح شود و این مولفه در دستور کار قرار گیرد تا اگر از جوانان ما خواسته شود سوال امروز، آنها می توانند در حین پاسخ دادن متقاعد کننده باشند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکرم رنجبر مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار را آرمان گفت: روز عفاف و حجاب به نام شهادت زنان محجبه نامگذاری شده است که عمده مسائل مربوط به عفت عمومی در سایه حجاب است که این روز به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. باید به طور جدی احیا شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در چند سال گذشته توجه ویژه ای به سبک زندگی اسلامی داشته اند و در سخنرانی های مختلف از جمله بیانیه گام دوم انقلاب تاکید جدی بر احیای انقلاب داشته اند. سبک زندگی اسلامی ایرانی و یکی از اصلاحات اولویت دار در سبک زندگی پوشش مناسب برای زنان مورد بحث قرار گرفته است.

رئیس جامعه زنان استان کرمان تاکید کرد: پوشش زنان در جامعه اسلامی و به ویژه زنان مسلمان در سراسر جهان باید نشانه و پیام اسلام باشد، بنابراین بحث پوشش زنان باید با الگوگیری از حضرت زهرا (سلام الله علیها) باشد. ) و بحث پوشش باید باشد و سبک زندگی اسلامی را از این بانو در اسلام بیاموزیم و از او الگو بگیریم.

رنجبر با بیان اینکه در سال های اخیر در مقوله سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف بسیار پرکار بوده است، گفت: نه تنها به مباحث آموزشی در مورد پوشش مناسب اعتقادی نداشتیم، بلکه برعکس در این زمینه موضوعات رواج پیدا کرد. حقوق شهروندی . .

وی تصریح کرد: امروز مسئله حجاب و عفاف جدای از مسئله اسلام که تکلیف شرعی و قانونی ماست باید به عنوان یک حق جدی مدنی مورد توجه قرار گیرد چرا که این حق هر شهروندی است که زندگی عفیفی داشته باشد. با آرامش در ذهنش

مسئول بسیج جامعه زنان ادامه داد: با حضور در سطح جامعه می توان دریافت که سیاست های دولت های گذشته باعث عقب ماندگی فرهنگی جامعه در حوزه پوشش شده است، بنابراین امیدواریم مسئولان فعلی این موضوع را به خوبی انجام دهند. احترام به حقوق زنان و کل جامعه ای که تحت تاثیر نوع پوشش نادیده گرفته شده است باید بازیابی شود.

رنجبر افزود: نظر شخصی من این است که در صورت بی توجهی به حجاب، نه تنها زنان آسیب می بینند، بلکه مردان نیز آسیب می بینند و بنابراین کانون اصلی خانواده تحت تأثیر قرار می گیرد، بنابراین باید حقوق شهروندی زنان رعایت شود. به موضوع عفاف، 18 تا 21 تیرماه هفته عفاف و حجاب اعلام شده است.

برنامه های هفتگی (عفاف و حجاب)

وی در خصوص برنامه های این هفته (عفاف و حجاب) گفت: برنامه های متعددی طراحی شده است که از فعال شدن 1000 گروه امر به معروف در سراسر استان به عنوان «سفیران مهر» که به صورت شفاهی به امر امربه معروف اقدام خواهند کرد. .

مسئول بسیج جامعه زنان دومین برنامه را تجلیل از بانوان محجبه اداری در قالب جشنواره طهورا دانست و گفت: این برنامه را با همکاری بسیج اسناف بسیج ادارات اجرا می کنیم و طی این برنامه ها در فضایی که خواهیم داشت. تولیداتی با محتوای فرهنگی نیز وجود دارد که واقعی و مجازی را برای مردم منتشر خواهیم کرد.

رنجبر ادامه داد: برگزاری مراسم تجلیل از شهدای عفاف و حجاب در مسجد گوهرشاد، اجتماع بزرگ خانواده ها به همت سازمان های مردم نهاد تحت عنوان شجره علویان در دیار سریار سلیمانی در روز 30 تیرماه در محل مادر برگزار می شود. پارک از ساعت 18. قرار است در مراسمی از حجاب فروشان و مدیران پوشاک که پوشش اسلامی در پوشش آنها نمایان است، تجلیل شود.

وی اذعان داشت: راه اندازی موکب عفاف با بسیج دانش آموزی در کنار مشاوره و ارائه این گونه خدمات به جوانان از مهمترین برنامه های ما در هفته عفاف و حجاب خواهد بود.

طرالله کرمان، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر نهادی به لحاظ عفاف قصد انجام کارهای فرهنگی مانند کتابخوانی را داشته باشد، آمادگی داریم کتاب برهنگی فرهنگی یا برهنگی فرهنگی را در اختیار آنها بگذاریم. نوشته شده توسط Mr. حداد عادل با قیمت قطعی 10000 تومان و پرسش و پاسخ را به دفتری که بتواند این مسابقه را برای اعضای خود برگزار کند واگذار می کنیم.

اکرم رنجبر در پاسخ به ترویج سبک زندگی غربی که از طریق فضای مجازی به جامعه و حتی افراد چادردار انجام می شود، گفت: همانطور که دشمن از زوایای مختلف به ما حمله می کند ما نیز باید از زوایای مختلف وارد شویم. برای درک، ابتدا باید بینش ایجاد شود.

در حوزه آموزش و پرورش به خوبی انجام نمی شود و نظام آموزشی باید اصلاح شود

وی تاکید کرد: متأسفانه در حوزه آموزشی به خوبی انجام نمی شود و نظام آموزشی ما باید کار کند و به خصوص نظام آموزش عالی، دانشگاه های ما، آموزش و پرورش ما، معلمان ما، خودشان باید دوره های آفاق، حجاب و سبک زنزاگی داشته باشند. . اسلام را ببینید و معلمان عزیز و مسئولان ذیربط که بحث آموزش بیکاری معلمان را مطرح می کنند باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

طرالله کرمان مسئول بسیج جامعه زنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ابعاد حجاب و عفاف و تاثیر این پوشش در تحکیم بنیان خانواده باید توسط مدیران، معلمان و اساتید مطرح شود و این مولفه را در دستور کار قرار دهند. تا اگر امروز جوانان ما سوالی بپرسند، پاسخ و قانع کنند.

اکرم رنجبر در پایان خاطرنشان کرد: جوانان ما بسیار عاقل هستند و وقتی با آنها عاقلانه صحبت می شود آن را درک می کنند، اما مهم این است که در چند سال اخیر نظام آموزشی ما اصلاً به سمت سبک زندگی اسلامی پیشرفت نکرده است. دانش آموز دانشجو و جوان ما دلایل حجاب را نمی داند و اصلاً ضرورت آن را در زندگی درک نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید