مردم زنجان حتما نسبت به انبارداری کالاهای اساسی اقدام کنند/ جاسوسی از رسانه های دشمن برای توجیه پرداخت یارانه


ساعت: 17:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838494

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: قبل از اجرای طرح اصلاح پرداخت یارانه ها نسبت به ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک اطمینان داشتیم و در هیچ یک از موضوعات مشکلی برای تامین نیاز مردم نداشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل رفیعی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: با توجه به مشکلات و انحرافات در ادامه روند پرداخت یارانه فعلی و به ویژه تخصیص 4 هزار و 200 تن برای برخی کالاهای اساسی، طبق بررسی های انجام شده این یارانه ها به مقصد نهایی مصرف کنندگان و مردم نرسید و در طول مسیر دچار انحراف شد. راه

وی با بیان اینکه به همین دلیل دولت سیزدهم روش پرداخت یارانه ها را اصلاح کرد، افزود: برای عبور از این مرحله همدلی، انسجام و مشارکت همه مردم و مسئولان لازم است.

رفیعی افزود: با توجه به اثرات تغییرات قیمتی که می خواست در کالاها اتفاق بیفتد، ابتدا دولت با پرداخت یارانه معیشتی 2 ماهه اقدام حمایتی کرد تا مردم بتوانند برای 2 ماه آینده 4 کالای اساسی از جمله قیمت را افزایش دهند. مرغ، تخم مرغ، مدیریت لبنیات و روغن که در طرح دموکراتیزاسیون و پرداخت عادلانه گنجانده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: یکی از اقدامات در نظر گرفته شده، عرضه کالاهای با قیمت جدید به بازار بود که بلافاصله پس از پایان موجودی قبلی واحدهای تولیدی به ویژه روغن، طیور و لبنیات انجام شد. “از امروز با قیمت های جدید عرضه شده است اما برای روغن چون ماندگاری طولانی است و از قبل در فروشگاه ها موجود است، پس از تغییر قیمت شاهد حضور مردم در برخی فروشگاه های بزرگ بودیم. 22 اردیبهشت).

وی گفت: روغن مصرفی نیز از این پس با قیمت های جدید عرضه می شود.

رفیعی گفت: از مردم انتظار می رود شایعات و جاسوسی های رسانه ای را نادیده بگیرند. اصلاح نحوه پرداخت یارانه ها گامی در جهت بهبود وضعیت و در واقع بخشی از جنگ اقتصادی ما با استکبار است.

وی با بیان اینکه مردم باید مطمئن باشند که ذخایر کالاهای استراتژیک و اساسی حفظ می شود و کمبودی نخواهیم داشت، تاکید کرد: قیمت ها همان قیمت هایی است که دیروز اعلام شد و بالاتر از آن نخواهد بود، زیرا سازمان حمایت از مصرف کنندگان، قیمت ها را تعیین می کند و خیر. شخص حق دارد بدون موافقت این سازمان و همچنین ستاد تنظیم بازار به تنهایی قیمت ها را افزایش دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: بیش از 100 تیم نظارتی متشکل از دستگاه های مختلف و بازرسان مجرب در حال بازرسی از مغازه ها و نانوایی ها هستند تا به خوبی و با آرامش به این مرحله برسیم.

وی گفت: خط قرمز ما این است که کالاها فراوان باشد و مردم به آنها برسند. این استان است که از صبح شنبه (24 اردیبهشت) توزیع می شود.

رفیعی در خصوص نان نیز گفت: نان و دارو خط قرمز حمایت دولت است و دولت قصد گرانی ندارد و به هیچ عنوان قیمت نان را افزایش نخواهیم داد.

معاون استاندار زنجان با اشاره به معرفی نان به شیوه جدید طی روزهای آینده در استان گفت: این طرح برای بهبود نحوه پرداخت یارانه نان است و هیچ تاثیری بر قیمت گذاری برای مردم نخواهد داشت. “

وی گفت: مردم نان مورد نیاز خود را با همان قیمت های قبلی تهیه می کنند و تنها نحوه خرید نان تغییر کرده و با کارت بانکی و بدون محدودیت با هر کارت انجام می شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: یارانه نان به گونه ای است که مابه التفاوت قیمت نان با احتساب میزان فروش نان به نانوایان پرداخت می شود زیرا نانوایان می توانند آرد مورد نیاز خود را آزادانه خریداری کنند و دولت نیز می خواهد یارانه بدهد. مستقیم کاربر پرداخت نهایی.

وی تاکید کرد: سهمیه بندی و تغییر قیمت نان وجود نخواهد داشت و مردم می توانند با خیال راحت به سبک زندگی فعلی و روند خرید نان ادامه دهند و به بهبود پرداخت یارانه ها کمک کنند تا یارانه ها از ابتدای زنجیره به پایان برسد. مدار و پرداخت به کاربر نهایی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید