مردم نگران پرواز بالگردها بر فراز تهران فردا (دوشنبه) نباشند.


ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815058

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: آسمان تهران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی نصیری درباره دومین رزمایش امداد هوایی تهران در زمان بحران گفت: زلزله 6.5 ریشتری تهران دور از انتظار نیست و بنابراین باید تمام امکانات جانبی و خدماتی برای چنین روزی باشد و عملیات امداد و نجات ج آموزش های لازم را داشته باشد. این رزمایش نیز بر اساس سناریوی زلزله 6.5 ریشتری و با عنوان «مانور مشترک امداد و نجات هوایی کلانشهر تهران با سناریوی بحران زلزله» است که فردا برگزار می شود.

وی ادامه داد: در صورت وقوع زمین لرزه 6.5 ریشتری در تهران به دلیل شرایط شهر اکثر معابر تقریبا مسدود است و به همین دلیل استفاده از امکانات هوایی برای کمک به مناطق آسیب دیده اجتناب ناپذیر خواهد بود، لذا ایجاد هماهنگی لازم ضروری است. بین دستگاه های مختلف

آقای نصیری با بیان اینکه رزمایش امداد و نجات هوایی در راستای برنامه های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران است، گفت: سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر نیز در این رزمایش حضور دارند و تدارکات و نیروی کار آنها نیز برای استفاده درگیر خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این رزمایش در چند نقطه تهران انجام می شود، گفت: لازم است به مردم یادآوری کنم نگران پروازهای انجام شده در آن روز نباشند.

به گفته آقای نصیری، مرحله جدید این رزمایش شامل انتقال نیرو و تجهیزات، انتقال فرماندهان، گشت‌های شناسایی هوایی، انتقال و تخلیه اقلام کمکی در قالب تسمه و تخلیه چتر در پایگاه‌های هوایی است. ارسال به شهرهای دیگر آتش سوزی، تجهیز هواپیماهای بال ثابت به تجهیزات پزشکی در طول پرواز برای تخلیه قربانیان، بارگیری خودروهای نجات در هواپیماهای باری، عملیات فرود و فرود هلیکوپتر.

انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید