مردم کرمانشاه امروز میزبان ۷ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بودند

با حضور خانواده های معزز شهدا و اقشار مختلف مردم پاکیر پاک 7 شهید گمنام کرمانشاه از مقابل مسجد جامع به خاک سپرده شد و در آغوش میهن آرام گرفت.

مراسم تدفین هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم شهید رضا عباسی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم از ساعت 9:30 امروز 26 آذرماه با حضور گسترده مردم شهیدپرور کرمانشاه از میدان آیت الله کاشانی به سمت مسجد جامع کرمانشاه آغاز شد.

مادران شهدا در این مراسم با عکس هایی از فرزندان فوت شده خود حضور یافتند و با موهای خود جلوه خاصی به مراسم دادند.

از دیگر جلوه های این مراسم می توان به حضور اقشار مختلف مردم در قالب خانواده و در آغوش کشیدن کودکان کوچک اشاره کرد.

سخنران این مراسم خجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بود.

دو تن از این شهدای گمنام در سن 16 سالگی در مناطق عملیاتی فکه و مجنون و دو تن دیگر در سن 22 سالگی در سومار و گیلانگرب به شهادت رسیدند. همچنین سه شهید 17، 20 و 27 ساله به ترتیب در منطقه عملیاتی چنگوله، سومار و فاو به بالاترین درجه شهادت نائل آمده اند.

دیگر مهمان کرمانشاهی ها در این مراسم پیکر شهید مدافع حرم شهید رضا عباسی بود که پیکرش پس از هشت سال به وطن بازگشت.

رضا عباسی هفتمین شهید مدافع حرم کرمانشاه در 30 آذر 1393 در منطقه خان طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک این شهید مدافع حرم اخیراً با انجام نمونه های DNA مشابه در مرکز ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) سپاه شناسایی و تایید شد.

پیکر مطهر این شهدا و ایثارگران گمنام مدافع حرم پس از تشییع امروز و طی روزهای آینده از مکان های از پیش تعیین شده استان تشییع می شود.