مرز تهدید نیست / نیاز به تقویت روابط مرزی در آذربایجان غربی

وی ادامه داد: همه مدیران مدعی خدمت به مردم هستند اما خدمت به مردم متفاوت است. برخی مدیران منفعت طلب هستند، برخی در نوع دوستی و انسان دوستی حکومت می کنند و برخی راه رسیدن به خدا را خدمت به مردم می دانند و آن مردم هستند. از مدیرانی که در نظام هستی رهایی بخش و پایدارند، نگاهی که به کار ما استقامت می بخشد، تلاش برای رضای خداست.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه 12 هزار شهید آذربایجان غربی همین نظر را داشتند و خون خود را در راه خدا ریختند، افزود: کارهای خوبی در این استان انجام شده که نداشته اند.

رئیس جمهور کشورمان افزود: در برخی زمینه ها مانند امنیتی و نظامی خوب عمل کرده ایم اما در برخی زمینه ها عقب هستیم که با پیاده روی معمولی جبران نمی شود. حرکت جهادی و خالصانه با تدبیر و عقل سلیم نیازمند کار سریع هستیم.»

حجت السلام رئیسی با اشاره به اینکه هر کار جهادی مورد رضایت خدا و مردم است و باعث دلسردی دشمن می شود، گفت: کار جهادی و تغییر مستلزم استراحت و تلاش مداوم مدیران است. و تعادل لازم است.

وی با بیان اینکه لازمه کار جهادی این است که همه یکپارچه و یکپارچه حرکت کنند، گفت: در این مرحله حق آزمون و خطا نداریم. کار ما باید منطقی و دوراندیشانه باشد. باید متناسب با شرایط ما باشد ما از تجربه همه دنیا استفاده می کنیم.

حجت السلام رئیسی با تاکید بر موقعیت ممتاز استان و همجواری با سه کشور گفت: با افزایش روابط مرزی، کمیته های مشترک به ویژه با ترکیه تشکیل شود. برای سرمایه گذاری به انگیزه نیاز داریم. هم بهره وری و هم سرمایه گذاری مورد نیاز است. “

تقویت تشریفات گمرکی و 24 ساعته گمرکی، مدیریت متمرکز، لغو دستورالعمل ایجاد ربط، ثبات در سیاست ها و امور قوه مجریه و بومی سازی از دیگر محورهای رئیس جمهور در این جلسه بود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه وزارت کشور باید روند تبدیل ارومیه به کلان شهر را بررسی کند و در صورت وجود مزیت، استان از آن بهره مند شود، گفت: نقاط ارتباطی تصادفی در اولویت قرار گرفته و اصلاح شود. ما نباید شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم.»

دیدگاهتان را بنویسید