مرکز سیمرغ تئاتری با ظرفیت تلویزیونی بزرگ خواهد ساخت


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900941

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به جایگاه تئاتر به عنوان خانه اصلی هنرهای نمایشی از ظرفیت بالای فارغ التحصیلان تئاتر قدردانی کرد و با ایجاد سیمرغ می توان از این ظرفیت در تلویزیون استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری سیما، پیمان جبلی در مراسم افتتاحیه رسمی مرکز سیمرغ که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، ضمن تبریک به تمامی فعالان عرصه صدا و سیما، به همه فعالان عرصه صدا و سیما اشاره کرد. رهبر و آغاز دوران تحول در رسانه ملی تاکید کرد: ایجاد سیمرغ اقدامی ضروری بود که باید زودتر اتفاق می افتاد و فعالیت آنها سال ها به تعویق افتاد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به جایگاه تئاتر به عنوان خانه اصلی هنرهای نمایشی از ظرفیت بالای فارغ التحصیلان تئاتر قدردانی کرد و با ایجاد سیمرغ می توان از این ظرفیت در تلویزیون استفاده کرد.

جبلی احیای تله تئاتر را یکی از بخش های مرکز سیمرغ معرفی کرد و گفت: راه اندازی این مرکز باعث فعال شدن بیشتر توانمندی های هنری مغفول می شود.

با تاکید بر اینکه وقتی سازمانی مانند رسانه ملی می خواهد همگام با تحولات اجتماعی باشد باید با تولید همه ژانرها از مستند و خبری گرفته تا مستند (مستند هنری) و تله تئاتر بتواند مخاطب جذب کند و کانون سیمرغ را عاملی مهم برشمرد. در افزایش ضریب نفوذ

در این مراسم که با حضور جمعی از چهره های فرهنگی و هنری و مدیران رسانه ملی برگزار شد، محسن برمهانی معاون سیما به تعریف مرکز سیمرغ پرداخت و آن را به عنوان مرکزی معرفی کرد که باید ظرفیت پخش جدیدی را هم در حوزه نمایش ایجاد کند. و نه تلويزيوني، نمايشي فعال و به عنوان سان دو بال اين سيمرغ خواهد بود و با توليد آثار صحيح و با كيفيت و بهره گيري از ظرفيت بزرگان، به خوبي در عرصه رسانه اي پخش خواهد شد. کشور.

وی با اشاره به سند تحول تاکید کرد: جداسازی سیستم تولید از سامانه پخش ضروری است و بر اساس همین سند مرکز سیمرغ در کنار دو مرکز سیمافیلم و صبا مستقر می شود تا در کنار دو واحد جدید آلتاسیس، مدیریت تولید فیلم کوتاه و اداره کل دفتر فیلمنامه به این جدایی کمک می کنند. برمهانی خطاب به هنرمندان حاضر در جلسه از آنان خواست به بهانه راه اندازی این مرکز برای کمک به حوزه تولیدی به میدان بیایند.

معاون سیما با اشاره به اینکه اکنون دوران جنگ روایت است ابراز امیدواری کرد و گفت: رسانه ملی نیز در صدد نشان دادن حقیقت است و مرکز سیمرغ باید بتواند در عرصه های وسیع تری تصویر درستی به مردم ارائه دهد.

مجید اکبر شاهی رئیس مرکز سیمرغ یکی از رسالت های دوران تحول در رسانه ملی را جداسازی نظام تولید از صدا و سیما دانست.

وی از جمله وظایف کانون سیمرغ را افزایش ظرفیت رسانه ملی در ژانرهای مغفول مانده حوزه نمایشی مانند سریال (کمدی موقعیتی) و تله تئاتر معرفی کرد که علاوه بر سرعت بالای تولید آثار متنوع و متنوع. آثار متعددی نیز مورد استقبال عموم قرار گرفته است. اکبرشاهی تولید ایده ها و طرح های مرکز ملی طراحی رسانه در حوزه غیر نمایشی و در قالب برنامه های تلویزیونی، ترکیبی، مسابقه مستند، مستند و … را از دیگر وظایف این مرکز عنوان کرد.

رئیس مرکز سیمرغ شناسایی و تعامل هم افزایی با مجموعه های هنری و رسانه ای فعال در کشور برای تحقق اهداف فرهنگی و هنری را از دیگر وظایف این مرکز عنوان کرد.

وی در پایان سیمرغ را مژده ای بزرگ برای جوانان سراسر کشور خواند تا با شناسایی، توانمندسازی و ارائه آثار به ستاره های آینده آسمان پر ستاره ایران تبدیل شوند.

در بخشهای دیگر این مراسم حسن هویست استاد تمام دانشگاه ساداوشیما در سخنانی کوتاه راه اندازی مرکز سیمرغ را فرصتی مناسب برای ایجاد فضای رقابت بین ایده ها و آثار دانست.

مهدی فرجی تهیه کننده، جواد افشار کارگردان و امین زنگدانی بازیگر نیز پشت تریبون قرار گرفتند و از مزایای ایجاد مرکز سیمرغ گفتند.

علیرضا افتخاری خواننده پیشکسوت کشورمان نیز آثاری را برای حضار اجرا کرد. بخش هایی از این مراسم به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

در این مراسم جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه از جمله بهروز افهمی، سعید سلطانی، احمد نجفی، جواد هاشمی، امین زندگانی، بهروز مفید، حسین طاهری، محمود رضوی، محسن علی اکبری، حبیب ولی نژاد، ابوالفضل صفری، محمدرضا ورزی، مهدی شفیعی، مهران مهام، مجید وشکانی، علیرضا مسعودی، پرویز فلاحی پور، نسرین بابایی، جواد کرایی، عباس موزون، اسرافیل علمداری، بهرام ابراهیمی، محمدرضا شفیعی و… حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید