«سیمرغ نامه» در وحدت تماشایی می شود/ تلاش برای ارائه اثری جهانی


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834251

پروژه موزیکال-تئاتری سیمرغنامه واقع در منطقه عطار نیشابوری الطیر، کاری از مریم شریف زاده شیرازی و کارگردانی میترا کریمهانی است که از 15 اردیبهشت ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «سیمرغ نامه» عنوان یکی از جدیدترین پروژه های موسیقایی- نمایشی واقع در منطقه الطیر عطار نیشابوری است که با موسیقی مریم شریف زاده شیرازی و نویسندگی و کارگردانی میترا کریمحانی از جمعه 15 اردیبهشت ماه روی صحنه می رود. در تالار وحدت تهران.

امیر عابدی و مریم شریف زاده شیرازی تهیه کنندگی، هشایار حاجی سید جوادی مجری، پگا نیایی طراح حرکات فرم و نگار اعزازی نوازنده سازهای کوبه ای برخی از اعضای تیم اجرایی این پروژه تئاتر و موسیقی هستند.

در توضیحات تکمیلی این پروژه ملی که با حضور جمعی از هنرمندان کودک و نوجوان کشورمان در دفاع از عطار نیشابوری و با قالبی متفاوت برپا می شود، آمده است:

«این اثر بر اساس تاریخ عطار نیشابوری اثر ارزشمند منطقه الطیر است و اشعار او سروده شده و شعر و موسیقی تلفیق شده است. در این پروژه سعی شد با همراهی تعدادی از هنرمندان ارزشمند کودک و نوجوان کشورمان اثری متفاوت با تلفیقی از موسیقی و اثری فاخر ادبی ایرانی به مخاطبان ارائه شود. البته با توجه به اینکه سال های 2020 و 2021 از سوی کمیسیون ملی یونسکو به عنوان «سال عطار نیشابوری» نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای بیان و ارائه این اثر فاخر در قالبی موثرتر در سطح ملی و بین المللی است.

این اثر نه تنها توجه مخاطب را به ادبیات کلاسیک و موسیقی اصیل ایرانی جلب می کند، بلکه برای پرندگان بومی ایران نقش آفرینی می کند و توجه آنها را به محیط زیست ملزم می کند. بنابراین تاریخ منطقه الطیر بهانه ای است برای ارائه بخشی از میراث طبیعی این سرزمین و طبیعت که برخی از آنها پرندگان بی نظیری هستند.

مؤسسه فرهنگی هنری آواز جاودان آفرینش از سال 1394 اجرای نمایش های موزیکال را با محوریت نمایش های معروف دنیا آغاز کرده است. این موسسه که کار خود را با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با موسیقی و ادبیات ایران و جهان آغاز کرده است، نمایش هایی چون «جوجه اردک زشت» اثر هانس کریستین اندرسون و «شیر شاه» کریستین سندرز را به زبان انگلیسی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برده است. . گرفت. در این میان تشکیل گروه کر بزرگسالان و اجراهای مختلف در تالار وحدت و نیاوران، تشکیل اولین گروه کر چهار قسمتی «کودکان کار و خیابان» و اجراهای متعدد با این کودکان از دیگر فعالیت های گروه است.

از جمله فعالیت های مؤسسه می توان به تهیه نمایش «زنان کوچک» و داستان «حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع)» در قالب پروژه های نمایشی و موسیقایی با طراحی و آهنگسازی مریم شریف زاده اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید