مرکز مسابقه آماده تسریع و اجرای تحقیقات هسته ای است

ساعت: 21:07
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795593

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مرکز مسابقه در نظر دارد با برنامه ریزی و اهداف ترسیم شده، تحقیقات را تسریع و تحقیقات دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته ای را عملیاتی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با استناد به دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان یکی از مراکز تازه تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران و اولین نوآوری تخصصی مرکز اکوسیستم نوآوری صنعت هسته ای به منظور تسهیل تجاری سازی دستاوردهای دانشمندان در زمینه انرژی هسته ای راه اندازی شد.

این مرکز در نظر دارد تا تحقیقات را سرعت بخشد و تحقیقات دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته ای را عملیاتی کند. در این راستا توجه به کاربرد پرتو در صنایع غذایی و کشاورزی، تولید رادیوداروها، پرتودرمانی و توسعه نیروگاه ها از اولویت های پژوهشی و تبدیل ایده ها به محصولات این مرکز است.

به یاری خداوند همکاری موثری با بخش خصوصی در این مرکز خواهیم داشت و فضای علمی و پژوهشی را برای فارغ التحصیلان علوم و فناوری هسته ای فراهم خواهیم کرد تا این اقوام و سرمایه گذاری های کشور با سازمان و پژوهشگاه هسته ای ارتباط نزدیک داشته باشند. فن آوری ها

امیدوارم این مرکز با همکاری دانشگاهیان، نخبگان، پژوهشگران و اکوسیستم نوآوری کشور گامی موثر در جهت تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی پژوهشگران و بهره مندی جامعه از مصارف صلح آمیز انرژی هسته ای بردارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید