روند تحقیقات در انرژی هسته ای به خوبی تسریع شده است


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820682

رئیس جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای انرژی هسته ای گفت: تحقیقات دانشمندان در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در حال افزایش است و دولت از این روند حمایت خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز شنبه در نمایشگاه دستاوردهای هسته ای که در سالن اجلاس سران برگزار شد، حضور یافت. ساخت ایران.

وی در این بازدید ضمن تشریح پیشرفت‌های جوانان ایرانی و دانشمندان هسته‌ای، این تحولات را نماد خودباوری و خوداتکایی برشمرد و خواستار گسترش روحیه به سایر صنایع و حوزه‌های راهبردی کشور شد.

رئیس جمهور با تاکید بر حق استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز، دانش و فناوری هسته ای کشورمان را غیرقابل بازگشت دانست و گفت: اتکا به جوانان و دانشمندان ایرانی و کار جهادی الگویی است که همیشه جواب می دهد و در سایر زمینه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. برو

وی گفت: خوشبختانه ایران در زمینه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با توجه به خواست یا نظر دیگران تحقیق نخواهد کرد. خوشبختانه تحقیقات دانشمندان در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در حال سرعت گرفتن است و دولت از این روند حمایت خواهد کرد.»

در این بازدید محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تشریح دستاوردهای علمی و فناوری کشور در حوزه هسته ای پرداختند.

3 دستاورد در حوزه رادیودارو، 2 دستاورد در زمینه پلاسما و 4 دستاورد در حوزه صنعت، لیزر، سیستم های کنترل و عکاسی از دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه است.

سازمان انرژی اتمی همچنین در نمایشگاه خود سه برنامه راهبردی تولید 10000 مگاوات انرژی هسته ای، گسترش استفاده از تشعشعات و ساخت نیروگاه کاملا بومی 360000 مگاواتی در دارهوین را اعلام کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید