مرکز پزشکی حج آماده خدمت رسانی به زائران عرفات و منا می باشد


ساعت: 14:22
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880846

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از بازدید کارکنان مراکز درمانی از اماکن در نظر گرفته شده برای مراقبت های پزشکی از زائران در حرم ها و اقدامات لازم در این راستا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون نماینده فقیه در امور برگزار شد. حج و زیارت و سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت مکه مکرمه، سید علی مرعشی از اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در عرفات و منا خبر دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: کارکنان مراکز درمانی از اماکن احتمالی ارائه خدمات درمانی به زائران در حرم ها بازدید کرده و هماهنگی های لازم را در این زمینه انجام داده اند.

وی با بیان اینکه شربت ها و سرم های لازم از عربستان تهیه و تامین شده است، گفت: در حال حاضر کمبود دارویی نداریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: 4 زائر کشورمان در یکی از بیمارستان های عربستان بستری شدند که دو نفر از آنها بر اثر پله برقی مجروح شدند.

وی همچنین از اخذ مجوز فعالیت درمانگاه اصلی زائران ایرانی مدینه منوره خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات ما در ارائه خدمات درمانی به زائران مدینه مدینه مرتفع می شود.

در این جلسه همچنین گزارشی از مراحل انتقال زائران کشورمان به عتبات عالیات ارائه شد و اعلام شد که این فعالیت از صبح هشتم ذی الحجه آغاز و نیروهای امداد و نجات خواهند بود. با زائران در تمام این مراحل.

معاون ولی فقیه نیز در این دیدار از دست اندرکاران عملیات حج خواست به زائران توصیه کنند کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند و از یاوران زائر و نیروهای امدادی برای بازگرداندن زائران به خیمه های منا استفاده کنند.

در پایان این دیدار اکبر رضایی رئیس ستاد مرکزی مکه مکرمه از اسکان زائران در خیمه های عرفات و منا خبر داد و گفت: در صورت وجود مشکل در این خیمه ها قبل از اعزام زائران رفع می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید