مرگ عروس شیرازی هدیه برادران به خواستگار خواهرشان! / سمیه کجاست!

مرگ عروس شیرازی هدیه برادران به خواستگار خواهرشان!  / سمیه کجاست!

روز جدید : برخی اختلافات عقیدتی و … همراه با تعصبات کور منجر به سلب حق تحصیل دو نوجوان سیزده، چهارده و … شده است!

وقتی وارد دفتر شدم توجهم به حضور دو نوجوان در سالن انتظار جلب شد و با مراجعه به منشی علت حضورشان را جویا شدم که پاکت من در بسته ای تحویل داده شد. .

خط آخر نامه تمام نشده بود و کنجکاو بودم که با بچه ها صحبت کنم.

وکیل جعفرپور

دختری که پوشه قرمزی در دست داشت با برادر کوچکش وارد اتاق شد، زنگ خبر منشی را اعلام کردم تا از مراجعین و این دو نوجوان با آب و شربت پذیرایی کنم. دختری که اسمش سمیه بود گفت: نه آقای وکیل، مادرم زنده است.

خلاصه ماجرا: مادر سمیه که عاشق یک افغانی بود، علیرغم مخالفت خانواده با یک افغان از محل سکونت خود فرار کرد و در شیراز ازدواج کردند.

چهار پنج سال بعد از شروع زندگی مشترک، مادر سمیه با تصور اینکه زمان گذشته و تولد فرزندانش به عنوان اولین نوه های خانواده کمتر شده است، بدون اینکه بداند به همراه همسر و فرزندانش به زادگاهش رفتند که در تمام این سال ها خشم این خانواده به حدی رسید که برادرانش با جعل اسناد و نفوذ در برخی نهادها، فوت وی را در ثبت احوال اعلام کردند.

در حین بررسی اقدامات برادران این سوال برای من پیش آمد که واقعاً سخت تر است که آیا برادران متعصب خواهر خود را با سلاح قتل می کشند یا به دروغ برای خواهر خود گواهی فوت می گیرند؟!

قطعا برای شما مخاطبان عزیز این سوال مطرح شده است که چگونه در جامعه ای که به عنوان دهکده جهانی شناخته می شود و دسترسی آزاد به اطلاعات و اینترنت و … اینقدر آسان است؟ از صفات حفاظتی آن، مردم در گوشه ای از آیا در سرزمینی زندگی می کنند که حداقل حقوق زنان را نادیده می گیرد؟ با وجود چالش ها و مشکلات قابل توجهی که باید در مواجهه با چنین مشکلاتی حل شود.
برای آزادی این خانواده باید کاری می کردم که اولین قدم درخواست ابطال * گواهی فوت مادر سمیه در دادگاه بود تا پس از ابطال حکم اعدام، مادر دارای سند ثبتی باشد.همسر و هر دو فرزند. باید اصلاح شود و برای تحقق این امر فرزندان باید علیه مادر، پدر و اداره ثبت احوال طرح و شکایت کنند.

کافی بود از شکایت های لازم برای محو شدن رنگ از چهره سمیه و برادرش صحبت کنیم!

این برادران که از راه های غیرقانونی موفق به دریافت گواهی فوت خواهرشان شده بودند در نتیجه این اقدام غیرقانونی پیام دادند که کافی است این بار موضوع را در دادگاه مطرح کنند تا حکم اعدام واقعی صادر شود. به خاطر خواهرشان خیانت شده اند!

با وجود این تهدید، علاوه بر برخی مشکلات در ازدواج دختران ایرانی با مردان افغانستانی، دلیل اصلی سکوت والدین سمیه در این سال‌ها این تصور غلط بود که از آنجایی که گواهی فوت در شهر محل زندگی برادران صادر شده است. مستند به ماده 11 ق.آ.د.د حوزه قضایی حوزه قضایی محل سکونت (شهری که گواهی در آن صادر شده است) نامیده می شود و به دلیل کوچک بودن شهر می توان با طرح دعوی از موضوع مطلع شد. و نفوذ برادران و …

تهدید برادران به حدی جدی و مؤثر است که این دو نوجوان سال هاست که بدون داشتن هویت ثبت نامی از تحصیل محروم بوده اند. وقتی گفتم چاره ای جز شکایت ندارم، سمیه و برادرش آنقدر آه کشیدند که جگرم سوخت، آهی از ترس، دلهره، ناامیدی و تمام نگرانی ها و حسرت هایی که هیچ نوجوانی حق ندارد بخصوص سمیه. برادرش که سال ها بی دلیل می ترسید، هویت ها حداقل از یک زندگی عادی محروم هستند!

با تمام اطلاعاتی که از مشکلات خانواده مادر سمیه به دستم رسید، به او و برادرش قول دادم تا چند روز دیگر پرونده ها و درخواست های لازم را برنامه ریزی کنم و تشریفات لازم را آغاز کنم.

وقتی بچه ها از مطب خارج شدند روی پوشه با ماژیک مشکی با رنگ قرمز نوشتم: یک پوشه و چند فایل … خدا رحمتت کند … پس گرفتن گواهی فوت، اثبات ازدواج، اثبات نسب و ….

سرانجام پس از پرونده های متعدد و سه سال، خانواده چهار نفره هویت پیدا کردند.

شرح:
* از جمله دعاوی متداول، دعوی بطلان و بطلان عقود و ایقاعات است که در استفاده از این دو اصطلاح که دعوای بطلان اشاره به اسناد و مدارک است و بطلان قراردادها و ایقاعات می تواند فرمول ساده ای باشد بر اساس سند. مغایر در واقع یا مغایر با مقررات است، لازم است دادگاه اعلام بطلان کند و در صورتی که رابطه حقوقی (عقود و ایقاعات) منافات با مبانی صحت قراردادها منعقد شود (ماده 190 قانون مدنی). کد)، محکوم به لغو است.

* هدف از اثبات نسب، احراز و تأیید نسبیت، ادعای افرادی است که با او نسبت خونی دارند، مانند رابطه فرزند با والدین و …

* با توجه به رأی وحدت رویه شماره 726 دیوان عالی کشور در تیرماه 91 و ماده 1. ماده 4 قانون ثبت احوال، رسیدگی به دعاوی از اداره ثبت احوال صالح به دادگاه محل اقامت شاکی (شاکی) است.

* از جمله قوانین و نظام های حرفه ای وکالت این است که طبق قانون، وکلا موظف به پذیرش موکل خود هستند.

* وکیل دادگستری_ شیراز

دیدگاهتان را بنویسید