مسئول بحرین: پروازهای ایران به زودی از سر گرفته می شود/

به گزارش شفقنا، سلمان به ارم نیوز گفت: «این موضوع جدی است. پروازها به زودی از سر گرفته می شود و هیچ تاخیری وجود نخواهد داشت. پروازهای دو کشور از سر گرفته می شود و این موضوع با استقبال هیات ایرانی روبرو شد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری ارم نیوز درباره جزئیات «مذاکرات علنی و صریح با نمایندگان مجلس ایران در چند روز گذشته در بحرین با هدف احیای روابط دو کشور»، تصریح کرد که کشورش از نزدیک بر این توافق نظارت خواهد کرد. بین عربستان سعودی و ایران

وی تصریح کرد: طرف بحرینی هیچ نگرانی بابت از سرگیری روابط با ایران ندارد، اما در این دیدارها طرف ایرانی اهمیت حاکمیت بحرین و خطوط قرمز شناخته شده مربوط به رهبری سیاسی و منابع ملت بحرین را تشریح کرد. اولویتی که موضوع بحث نیست.”

این نماینده مجلس بحرین با بیان اینکه هنوز برای صحبت در مورد احیای روابط بین کشورها زود است، گفت: پارلمان بحرین این اقدام را انجام داد که با استقبال خوبی مواجه شد. این اقدام بخشی از سیاست بحرین برای تقویت ثبات در منطقه بود.

این نماینده مجلس بحرین افزود: دیدار ما با هیئت ایرانی عصر همان روز و زمانی که عربستان از سرگیری روابط با ایران خبر داد، اتفاق افتاد.

وی در خصوص جزئیات دیگر این دیدار و چگونگی وقوع آن گفت: این جلسه بیشتر یک نشست اکتشافی بود تا اشاره به از سرگیری روابط، چرا که این موارد نقش وزارت امور خارجه و دولت را می طلبد، در حالی که ما نقش تسهیل این مأموریت است.”

وی با تاکید بر اینکه دیدار با طرف ایرانی “صادقانه” بوده است، افزود: در این دیدار به صراحت اعلام کردیم که حق حاکمیت داریم و مداخله خارجی هر کشوری را رد می کنیم.

طرف ایرانی بر اصل حاکمیت دولت ها تاکید دارد

وی در خصوص واکنش ایران نیز گفت که هیات ایرانی بر عدم مداخله در امور بحرین تاکید کرده و اعلام کرده که این موضوع در رابطه با حاکمیت کشورها تصمیم گیری شده است و در این خصوص گفت: نمایندگان مجلس بحرین در این نشست. آماده است تا روابط را به سطح مصوب مجلس بازگرداند. از سوی دیگر، طرف ایرانی تمایل خود را برای ارائه ابتکارات مثبت در قبال بحرین ابراز کرد.

سلمان از پیشنهاد «همکاری اقتصادی» دو کشور به عنوان نقطه شروع روابط رونمایی کرد و گفت: پیشنهاد ما آغاز همکاری های اقتصادی نیز است.

احیای روابط دو کشور زمان زیادی نمی برد

این نماینده پارلمان بحرین همچنین با تاکید بر اینکه هدف از این دیدار تنها منافع بحرین نیست، بلکه اولویت منطقه و خلیج فارس است، افزود: بازگشت روابط دو کشور دیری نخواهد کشید.

پس از همه، او یادآور شد که دولت بحرین در حال بهبود است

دیدگاهتان را بنویسید