مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان؛ احمدی وفا و بویری فینالیست شدند


ساعت: 22:29
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885453

در 5 وزن نخست مسابقات جهانی ایتالیا 2 کشتی گیر ایرانی فینالیست شدند و 2 کشتی گیر رنکینگ شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، امروز (دوشنبه) از ساعت 14:00 در شهر رم ایتالیا، نخستین 5 قلوهای رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان جهان برگزار شد که در فینال 2 نماینده کشورمان به فینال و دو نفر راه یافتند. نمایندگان به جلسه رده بندی رفتند

علی احمدی وفا در 48 کیلوگرم و اهورا بویری در 65 کیلوگرم به فینال راه یافتند و سیدرضا آذرشب در 80 کیلوگرم و محمد جهانگیری در وزن 110 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 48 کیلوگرم علی احمدی وفا در دور نخست با نتیجه 2 بر یک از سد تیگران گالستیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی کورمانبک آلیمجانوف از قرقیزستان را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۳ از سد آرسن زمان از قزاقستان گذشت و راهی فینال شد. او در دیدار پایانی به مصاف رونیت شارمن از هند می رود.

در وزن 55 کیلوگرم محمد کمالی در دور اول مقابل ماکسیم چوبنکو از اوکراین با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این مبارز در دور بعد از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن 65 کیلوگرم اهورا بویری در دور نخست مقابل سرگزی با عبدیخادیر قزاقستان با نتیجه 5 بر 2 پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 بهروز بارانوف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله آندرانیک سدراکیان از ارمنستان را با نتیجه 10 بر 4 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه یک بر یک از سد علی علیزاده از جمهوری آذربایجان گذشت و راهی فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار فینال با جوئل آدامز از آمریکا مبارزه خواهد کرد.

در وزن 80 کیلوگرم سیدرضا آذر با نتیجه 3 بر صفر وتی کایانن از فنلاند را شکست داد. وی در دور بعد مارکوس اوتیاروف از استونی را 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله تایزو یوشیدا از ژاپن را با نتیجه 8 بر 2 و ضربات فنی شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرشب در این مرحله مقابل اسماعیل رضایف از آذربایجان با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد.

در دسته 110 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، محمد جهانگیری در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر ماکسیم پتروف از بلغارستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل دارابوس لازلو از مجارستان با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی راهی گروه بازنده ها شد. جهانگیری در گروه بازنده ابتدا به مصاف عمر آلکالینی مصری می رود و در صورت پیروزی مقابل این حریف، به دیدار رده بندی مقابل دیمیترو استریژکوزین اوکراینی می رود.

مسابقات مقدماتی و فینال فوق سنگین وزن فردا شب برگزار می شود.

فردا (سه شنبه) رقابت های پنج گانه دوم این رقابت ها برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید