مستمری بگیران یک ریال کمتر از ماده 96 قانون تامین اجتماعی و نظر مجلس قبول نمی کنند

مستمری بگیران یک ریال کمتر از ماده 96 قانون تامین اجتماعی و نظر مجلس قبول نمی کنند

حسن صادقی امشب در جلسه لایو اینستاگرام در محل دفتر مرکزی خانه کارگر با اشاره به گذشت ۱۹ روز از لغو این قانون در خصوص آخرین تحولات و وضعیت حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با مستمری بگیران و مردم صحبت کرد. مصوبه حقوقی دولت از نامه رئیس جمهور گفت: هنوز ندیده ایم در این دوره شخصی می گوید با این نظر مجلس مصوبه دولت باطل است و دولت نظر جامعه اجتماعی را می پذیرد. هیئت امنیتی یا نه

وی با بیان اینکه به همین دلیل دعوت نامه ای مبنی بر برگزاری جلسه ای بین ما و اعضای کانون بازنشستگان با وزارت کار رسمی و مدیران عامل صندوق ها صادر شد، اظهار داشت: در این جلسه قرار شد در مورد راه چاره ای بحث شود. از بحران کنونی و قرار شد وزیر موقت دو هفته پیش در روز شنبه کارا از افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان در روز شنبه خبر داد، اما متأسفانه شاهد بودیم که دولت در جلسه به وعده خود عمل نکرد و به نظر می رسد. که اراده ای جز اتلاف وقت ندارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه در گفتمان و اظهارات دولتمردان خلأ وجود دارد که شنیده های مسئولان و وکلای مجلس باعث خوشحالی ما شده است، تصریح کرد: نگرانی ما نبود گزارش شفاف از سوی وزارت کار است. در این میان موضع روشن مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و ما به عنوان فعالان حقوق بازنشستگان نیز مورد نیاز است.

صادقی ادامه داد: در دل مستمری بگیران موضوع ماده 96 قانون تامین اجتماعی ترس و اضطراب داریم. ما انتظار داریم نمایندگان مجلس مطالبه گرانه تر و رساتر صحبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه از انقلاب مشروطه تاکنون شاهد این تفکر بروکراتیک در دولت بوده ایم که مانع اجرای قانون به نفع توده مردم است، خاطرنشان کرد: نظام قدرت طلبی دولت ها اجرای قانون را برای دولت ها مشکل می کند زیرا با همان تفکر بوروکراتیک حتی اگر هزینه ای برای دولت نداشته باشد.

به گفته رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، این در حالی است که صندوق تامین اجتماعی بر اساس مزایای تعریف شده فعالیت می کند و یک شرکت مددکاری و کمیته امداد نیست که چیزی از جیب خود پرداخت کند. پرهیز از اعمال قانون بر اساس رفتارهای بروکراتیک باعث شد که حتی مسئولیت مجلس را در قبال غیرقانونی بودن تصمیم دولت نپذیرند.

صادقی در پاسخ به سرپرست وزیر کار که در بیانیه خود گفته بود در چارچوب حفظ توان و پایداری صندوق بازنشستگی اظهار داشت: چرا دولت به تعهدات دولت در زمینه پایداری و توانایی صندوق ها عمل نمی کند. ? پایداری صندوق ها به این بستگی دارد که دولت متقاعد شود که به جای برداشتن از جیب بازنشستگان برای بهبود پایداری صندوق ها، سهم سازمان تامین اجتماعی را در بودجه سالانه مشارکت دهد.

وی با بیان اینکه آنچه سازمان تامین اجتماعی را به امروز رساند، آوردن غیرقانونی افرادی بود که قرار بود کارفرمای آنها باشند اما برخلاف وعده خود حق بیمه خود را پرداخت نکردند بیش از 420 هزار میلیارد تومان. 70 سال است که سازمان تامین اجتماعی به این شکل اداره می شود و اگر دولت ها تا به حال به وظیفه خود عمل می کردند، امروز به این وضعیتی که صندوق به آن رسیده است که برخی آن را با کمیته امداد اشتباه می گیرند، نمی دیدیم.

این نماینده کارگری در مجلس افزود: اگر دولت ماده 96 قانون تامین اجتماعی را به درستی اجرا کند باعث کاهش فرار بیمه ای و تشویق کارگران جوان به پرداخت حداکثری به حساب صندوق تامین اجتماعی می شود، از جمله این موضوع باعث ثبات وجوه می شود. “

صادقی با اشاره به قانون بودجه امسال یادآور شد: برای بودجه امسال باید 144 هزار میلیارد تومان در اسفند ماه توزیع می شد، بنابراین مطالبات تامین اجتماعی رد شد اما تنها با فشار نمایندگان و تجمعات ما فقط 90 هزار تومان شد. میلیارد تومان محقق شد. امروز در سالگرد دولت خودخوانده انقلابی نه صدقه می خواهیم، ​​نه هدیه و نه سبد کالا، بلکه حقوق خود را بر اساس قانون تامین اجتماعی می خواهیم.

وی خطاب به وزارت کار موقت گفت: اگر تا پایان هفته جاری دولت با رای گیری در مجلس موافقت نکند، با توجه به اینکه رای ما مستمری بگیران را فقط نمایندگان مردم و رهبری امضا کرده اند، در قالب جمع می شویم. شکایت در مقابل دفاتر نمایندگان مجلس در تمام استان ها خواهیم بود و شکایت خواهیم کرد. با این حال امیدواریم دولت تا پایان هفته جاری این مصوبه را نهایی کند.

رئیس اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری با اشاره به ماده 96 قانون تامین اجتماعی و نظر مجلس گفت: اگرچه شایعاتی می شنویم که می خواهند مبلغ 515 هزار تومان را پرداخت نکنند و فقط 38 را بپردازند. درصد، دولت بداند که ما یک ریال کمتر از قانون نمی خواهیم.

وی افزود: همچنین ممکن است دولت بگوید تراز 1400 آسیمیلاسیون را به دلیل قبول نکردن افزایش نمی دهد و تا آخر تلاش می کنیم به این رقم برسیم و موفق می شویم. مایل بودن.

این فعال کارگری با بیان اینکه از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار فعلی تقاضا داریم تا قبل از پیچیده شدن مشکلات، احکام اصلاحی جدیدی را بر اساس قانون صادر و حقوق بازنشستگان را از این ماه اصلاح کنند، گفت: مستمری بگیران ما مستحق آن هستند. این حق ماست که هر چه به زبان شیوای مقام ارشد وزارت کار گفته می شود و از صداوسیما پخش می شود.

صادقی با اشاره به اینکه ابطال رای دولت توسط مجلس به آتش مطالبات بازنشستگان دامن زد و نشان داد که اعتراض بازنشستگان کاملا صنفی است، تصریح کرد: در عمل شاهد بوده ایم که اگر مسئولان به درستی عمل کنند. هیچ غذایی برای رسانه های خارجی در مقابل دولت آماده نمی شود وجود نخواهد داشت. جامعه کارگری ایران عادل است و حافظ نظام و اسلام است.

وی با بیان اینکه مستمری بگیران به پایداری صندوق علاقه دارند و پایداری منبع بیمه دغدغه بزرگتری از مسئولان کارگری است، خاطرنشان کرد: از مسئول وزارتخانه می خواهیم موضع اعلام شده از سوی قالیباف را بیان کند تا به جای سطح در صورت وقوع شکایات، سطح قدردانی باید به کارمند فعلی وزارت کار اعمال شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تشکر از همه کسانی که در این درخواست به بازنشستگان کمک کردند، گفت: مستمری بگیران باید بدانند که ما هوشیار هستیم و اگر سکوت می کنیم نباید تصور شود که پیگیر نیستیم. ما به خاطر حفظ اخلاق و عهدمان صحبتی از سکوت و تنش نساختن نکردیم، اما وقتی دولت جانشین قول داد نشان دادیم که ساکت نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید