مستند 90 دقیقه ای درباره اشتباهات داوری ساخته می شود!


ساعت: 01:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821388

بازیکنان استقلال پس از شکست مقابل نساجی صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ بازیکنان استقلال درباره شرایط پس از باخت نساجی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار نظر کردند.


گفوری: من هرگز کثیف تر از فوتبال ندیده ام

وریا گفوری پس از حذف استقلال از جام حذفی با شکست مقابل نساجی مازندران گفت: پنالتی نبود، بازی را بردیم. اول از همه از هوادارانمان عذرخواهی می کنیم که علیرغم شانس گلزنی نتوانستیم پیروز شویم. یکی از بهترین بازی‌هایمان را انجام دادیم و هفت یا هشت موقعیت گل داشتیم. ما شرمنده هواداران بودیم و حق ما و آنها نبود که ناراضی ورزشگاه را ترک کنند.

وی با انتقاد از داوری این دیدار تصریح کرد: چطور گل سالم ما حساب نمی شود و پنالتی گرفته نمی شود و نتیجه به راحتی مشخص می شود. خیلی زشت بود و جمله وحشتناکی بود. چگونه گل های 100% سالم نگیریم؟ تیمی را تشکیل داده بودیم که شانس قهرمانی در لیگ و حذف را داشت. چطور ممکن است یک داور در ورزشگاه آزادی چنین اشتباهی کند؟ در گذشته داوران آزادی را با تمام وجود قضاوت می کردند و مراقب بودند که هواداران را ناراحت نکنند. من نمی خواهم به نفع ما باشد، بلکه می خواهم درست قضاوت کنم. حالا اجرای پنالتی یا گل سالم برای ما آسان نیست و این واقعا تازگی دارد.

کاپیتان استقلال درباره کارت زردی که از داور نیمکت نشین دریافت کرد، گفت: در صحنه ای که آرمان رمضانی گل سالمی به ثمر نرساند ضربه ای به زمین زدم و ربطی به داور نداشت. ما مدام می گوییم VAR بیاورید، اما بدیهی است که بخشی از تجارت آنها با ظهور این سیستم متوقف خواهد شد. معلوم نیست پشت صحنه فوتبال چه می گذرد که گل سالمی به استقلال نزده است. من بارها صحنه گل رمضانی را دیدم و هر چه سعی کردم خودم را قانع کنم نفهمیدم چرا گل ما را اشتباه اعلام کردند. سال گذشته پای رشید مظاهری از فینال جام پنج سانتی متری خارج نشد اما پنالتی را برگشت دادند. توپ در سر عارف گلمی توسط بازیکن نساجی برخورد کرد و داور باز هم پنالتی اعلام نکرد. جالب اینجاست که کارشناسان به طرز عجیبی به ما کمک مالی می کنند و می گویند این صحنه ماه رمضان قبلا اشتباه کرده یا سه دقیقه پیش اتفاق دیگری افتاده است. واقعا شرم آوره

گفوری در پاسخ به اظهارات روزبه چسمی مبنی بر ناراحتی برخی ها از ریاست استقلال، گفت: ناراحتی؟ قسم می خورم که سر بریدن استقلال آزادی طبیعی نیست. مگر می شود سر استقلال را برید و خداحافظی کرد؟! از فوتبال ناب حرف می زنند اما من کثیف تر از این فوتبال ندیده ام. بیانیه نیز مد شده است. شنیدم باشگاه نساجی چند ساعت قبل از بازی بیانیه ای داد، آیا استقلال الان داور را محروم می کند؟!

در مورد بازیکن نساجی که فکر می کند رمضانی اشتباه کرده است، گفت: صحنه ای که این سوال را می کنید را دیدید؟ توپ 100 درصد سالم استقلال را رد کردند. دفاع آنها به دروازه بان ضربه زد. فقط یه کلمه میتونم بگم بی دست و پا بود. عده ای می نشینند و به اتفاق استقلال می خندند اما عزت چیز خوبی است.

کاپیتان استقلال در پاسخ به این سوال که آیا نگران شرایط داوری لیگ برتر هستید یا خیر، گفت: چهار یا پنج روز برای ریکاوری فرصت داریم اما باید حواسمان به همه چیز باشد چرا که هر اتفاقی ممکن است بیفتد. هزاران بار گفته ام که سیستم VAR را معرفی کنید، اما مشخص نیست چرا مسئولان نمی توانند این سیستم را معرفی کنند. هیچکس مسئول این نیست که بگوید چرا این سیستم وارد کشور نمی شود تا نتیجه عادلانه بگیرد.


گلمی: مستند 90 دقیقه ای درباره اشتباهات داوری ساخته می شود!

عارف گلمی پس از حذف تیمش از جام حذفی گفت: ابتدا از هوادارانمان عذرخواهی می کنم چون فکر می کنم باید در دقیقه 90 تمام می شدیم اما بازی بسیار پرتنش بود. چند موقعیت تاثیرگذار داریم که داور ممکن است آنها را رد کند. دیدید در صحنه هند ایستاده بودم. این قانع کننده ترین چیزی بود که می توانستم در مورد یک صحنه بگویم. من 100 درصد مطمئن هستم که این توپ هندی بود و اگر حریف هندی بازی نمی کرد، توپ به دست من می رسید. داور بهترین موقعیت را برای بازیکن و توپ داشت و نمی دانم این می تواند طبیعی باشد یا نه. اگر نمی خواهند حرف ما را توجیه کنند، می توان یک مستند 90 دقیقه ای درباره اشتباهات استقلال تهیه کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال در فوتبال خوب بازی کرده است، گفت: ببینید چقدر موقعیت داشتیم و حریف چقدر موقعیت داشت. هواداران همه تیم ها همان مردمی هستند که در کشور زندگی می کنند. اگر آنها یک نگرانی دارند، آن داشتن VAR است. دو ساعت دیگر، تا جایی که می توانیم بگوییم، او می خواهد بزرگ ترین رویداد فوتبال جهان برگزار شود، اما فوتبال ما که برای کشور نعمت است، VAR ندارد و بسیار سرگرم کننده است. برنامه های اینترنتی را می بینیم که VAR دارند.

مدافع تیم فوتبال استقلال درباره زمان بازیکنان نساجی تصریح کرد: آنهایی که از همه جا بازی را تماشا کردند همه چیز مشخص بود. بازیکن زمین می خورد و دکتر نمی پرسید و به بازی ادامه می دهد! مشخص بود که برنامه ریزی شده بود. برای فوتبال ما زیبا نیست و اگر حرفه ای بودن ما را توجیه نمی کردند، دو اتفاق تاثیرگذار در بازی رخ داد، یکی گل رمضانی و دیگری صحنه ای که طاهرانی توپ را گرفت و اگر توپ به او برخورد نمی کرد. به من می رسید نزدیک صحنه بودم و به داور اعتراض کردم و داور مستقیما صحنه را دید که خیلی عجیب بود.

گلمی ادامه داد: کارشناسان اتفاقات بزرگی را که هواداران دیدند می بینند اما داور دو صحنه تاثیرگذار را ندید. با وجود بازی نزدیکی که تیم حریف انجام داد، موقعیت های زیادی ایجاد کردیم که یکی از آنها گل زد و داور اشتباهی کرد که اصلا طبیعی نبود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا استقلال قهرمان لیگ می شود، خاطرنشان کرد: علیرغم تمام مشکلاتی که استقلال دارد تمام تلاش خود را می کنیم تا به هوادارانمان هدیه بدهیم.


چسمی: از کسانی که از ریاست استقلال ناراحت هستند عذرخواهی می کنم!

روزبه چسمی پس از حذف استقلال از جام حذفی گفت: ابتدا از هواداران عذرخواهی می کنم. قدرت انسان واقعاً حدی دارد. سرمربی تیم ما مصاحبه کرد و باشگاه هم گفت که اظهار نظر نکنیم. صبح روز مسابقه تیم نساجی بیانیه ای داد و اتفاقات بازی که دیدیم قابل گزارش بود. دروازه بان حریف به مدافع آنها ضربه زد و داور اشتباه کرد، واقعا قدرت نداریم.

وی ادامه داد: یعنی ما اشتباه کردیم و در بالای جدول هستیم؟! از همه کسانی که از اینکه در بالای جدول هستیم ناراحت شدند عذرخواهی می کنم. مربی به ما گفت که دیگر صحبت نکنیم، اما چگونه صحبت نکنیم؟ ما اصلا نمی توانیم در مورد بازی صحبت کنیم. خیلی اوضاع را خراب کردیم، نه؟ نمی خواهم در مورد بازی های دیگر صحبت کنم اما در بازی دیروز داور به دنبال این بود که اتفاقی بیفتد و پنالتی بگیرد و در بازی امروز یک گل محکم زدیم و داور به دنبال چیزی بود که گل را رد کند. اگر قرار نیست صحبت کنیم، داوران باید درست بازی کنند، پس از داور هم تشکر می کنیم و مسئولیت باخت را بر عهده می گیریم.

مدافع تیم فوتبال استقلال درباره زمان بازیکنان نساجی گفت: به هر حال این بازی ای بود که بازیکن نساجی انجام داد. در بازی خیلی بهتر بودیم. در مورد نوع بازی حریفمان زیاد نمی توانم صحبت کنم.

چسمی در پاسخ به این سوال که “آیا این اتفاقات در مسابقات لیگ ادامه خواهد داشت؟”، گفت: نگران این هستم که این اتفاقات در لیگ ادامه پیدا کند، شاید در لیگ هم مشکلاتی وجود داشت. در بازی با گل گهر همان طور که داور برای ما پنالتی نگرفت، داور یک پنالتی اجرا کرد. در کشور ما دیگر خبری از VAR نیست. ما باید این سیستم را معرفی کنیم تا اگر این اشتباهات داوری سهوی اتفاق بیفتد به داور کمک کند. گل زدن، اما دنبال تاریخ برای رد گل، به نظر من غیرعمدی نیست. باز هم از همه کسانی که ناراحت هستند از اینکه در بالای جدول هستیم عذرخواهی می کنم. از آنها می خواهم که این شش هفته را دنبال کنند تا همه نتایج سر جای خود باشد. وقتی از جای دیگری برنامه ریزی می شود که حتی گل زده اند، رد شوند، چه می توان کرد؟!

وی افزود: ما در بالای جدول هستیم، پنج باشگاه بیانیه داده اند. چرا پیکان باید برای تیم ما بیانیه بدهد؟ چرا از بازی سال ها قبل که تیم های دیگر در بالای جدول بودند خبری از بیانیه نبود؟ چرا الان که در اوج هستیم، پنج شش باشگاهی که دخالت نمی کنند بیانیه می دهند؟! معلوم است که وضعیت چگونه است. پیکان سال ها پیش نمی توانست بیانیه ای بدهد؟ چرا آنها می توانستند بدهند، اما چون در بالای جدول نبودیم، ندادند. بعضی چیزها در اختیار بازیکن و مربی نیست و بعضی اتفاقات می افتد.


مهدی پور: باید از فرصت ها استفاده می کردیم

مهدی مهدی پور پس از شکست تیمش مقابل نساجی در ضربات پنالتی و کنار رفتن از جام حذفی گفت: متاسفانه نتوانستیم از موقعیت هایی که در اختیار داشتیم به خوبی استفاده کنیم. بازی اصلاً نباید مساوی با پنالتی می شد و باید در جریان بازی تمام می کردیم اما همانطور که گفتم نتوانستیم از موقعیت ها استفاده کنیم.

وی در خصوص عملکرد داور گفت: نمی خواهم زیاد در مورد داوری صحبت کنم اما صحنه برهنه آرمند را 10-10 بار دیدیم و هیچ اتفاقی نیفتاد. نمی دانم داور چه دید و کارشناسان باید نظر بدهند. استقلال باز هم لطمه خورد اما ما دنبال بهانه نیستیم و باید خودمان از موقعیت استفاده می کردیم با وجود اینکه گل آرمند صددرصد سالم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید