مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر به اردبیل رسید

مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر به اردبیل رسید

دانش آموزان چند مدرسه دخترانه اردبیل امروز چهارشنبه مسموم شدند و تعدادی از دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل شدند.

خبرنگار ما پس از اطلاع از مسمومیت دانش آموزان از دبیرستان های دخترانه عفاف، بهاران، معراج و سما بازدید کرد و شاهد اتفاقات این مدارس بود.

تعدادی از اولیای دانش آموزان در محوطه دانشگاه و خارج از مدارس حضور داشتند و وضعیت سلامت فرزندان خود را زیر نظر داشتند. به گفته دانش آموزان حدود ساعت 10 الی 11 دانش آموزان احساس سوزش در گلو و ضعف در پاهای خود کردند و متوجه مسمومیت خود شدند.

دانش آموزان مسموم توسط تیم اورژانس به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر منتقل شدند.

انتقال 108 دانش آموز از اردبیل به بیمارستان

دکتر علی محمدیان آردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از تماس تلفنی چند مدرسه دخترانه با اورژانس، عوامل اورژانس به آن مدارس مراجعه و با بررسی های میدانی مشخص شد دانش آموزان از هفت مدرسه در مجموع بود. دختران در این تعداد گنجانده شده اند.

وی افزود: دانشجویان از تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه و علائم تنفسی شکایت داشتند و دانشگاه با استفاده از تمامی امکانات اورژانس و شهرهای اطراف با 20 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه

یک اتوبوس آمبولانس و سه خودروی موتوری دانش آموزان را به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل افزود: 108 دانشجو تا ساعت 12 امروز به مراکز درمانی اردبیل منتقل شدند که بیش از 50 درصد آنها در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند.

محمدیان اردی افزود: مراحل درمانی دانش آموزان به پایان رسیده یا در حال انجام است و عجله ای برای ترخیص دانش آموزان نداریم. برای احتیاط، ما قطعا دانش آموزان را نگه می داریم تا مطمئن شویم که همه آنها بهبود یافته اند و سپس اقدام به ترخیص آنها می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل افزود: وضعیت تنفسی دانشجویان با توجه به اطلاعاتی که از آنها دریافت کردم رو به بهبود است.

دیدگاهتان را بنویسید