مسیح مهاجر: قبول کن، تو وارث خوبی نبودی

مسیح مهاجر: قبول کن، تو وارث خوبی نبودی

روز جدید : مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هر ساله در دوازدهم بهمن ماه سال 57 به مناسبت دوازدهمین روز از بچمن سال 57 که هواپیمای امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و سخنرانان به یادآوری رویداد مهمی که انقلاب فجر و پس از آن را آغاز کرد. می گویند 10 روز در 22 بخمن امسال منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی می نویسد: «همه ساله در روز دوازدهم بهمن سال 57، به مناسبت دوازدهمین روز از بخمن سال 57 که هواپیمای امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد تهران فرود آمد، جلساتی برگزار می شد و سخنرانان به یادآوری وقایع مهم می پرداختند. که آغاز دهه فجر انقلاب بود، «اسلامی بود و بعد از 10 روز از 22 بهمن همان سال به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

امام خمینی با قیام خود علیه این رژیم وابسته به دنبال برقراری عدالت در ایران، عدالت اقتصادی، عدالت قضایی، عدالت سیاسی، عدالت اجتماعی و عدالت اخلاقی و فرهنگی است.

سخنرانان، کارشناسان، نویسندگان و مفسران نیازمند سخنرانان بودند: تا چه اندازه توانسته ایم استبداد و استعمار را بشکنیم و برای برقراری عدالت در کشور چه کرده ایم؟

برگزاری مراسم 12 بهمن و حتی 22 بهمن و گذراندن ایام الله از دهه فجر انقلاب اسلامی بدون ارزیابی اقدامات و بدون پاسخگویی به این سوالات اساسی هیچ مشکلی را حل نمی کند و ذهن های پر از ابهامات و پرسش های امروز را نجات نمی دهد. نسلی از انواع ابهامات و سوالات.

اکنون پس از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان جمهوری اسلامی به صراحت اذعان دارند که در جامعه انقلابی ما عدالت وجود ندارد. با توجه به فقر مردم و مشکلات داخلی، اعتراف یا ناپذیری مسئولان، شکی نیست که جامعه ما یکی از بدترین هاست. چرا باید کشوری با ثروت بی نظیر، نیروهای مستعد، الهیات متنوع و موقعیت استراتژیک ممتاز، با انقلاب دینی و نظام مردمی مستقل، فاقد عدالت، فقر و بحران اقتصادی باشد؟ فاصله در کلاس در کشور بیداد می کند. یک طبقه ثروتمند در بالاترین ثروت، چنان زندگی اشرافی دارد که می توان آن را با نمونه های مشهور جهانی مانند اوناسیس و راکفلر مقایسه کرد و طبقه فقیر در شرایط بسیار سختی زندگی می کند که این قیاس منطقی با ساکنان ابیطالب است.

این فاصله طبقاتی و این بی عدالتی اصلاً خواست امام نبود. سرزنش این وضعیت غیرقابل قبول نه درست است و نه مشکلی در زندگی سخت مردم. همه باید اشتباهات خود را بپذیرند و صراحتاً به مردم بگویند که با جنگیدن برای قدرت، فرصت‌ها را هدر داده‌اند و نتوانسته‌اند کشور را به سمت هدفی که خمینی در نظر گرفته‌ام پیش ببرند و همه باید از امام خمینی عذرخواهی کنند. و اعتراف به اینکه جانشین خوب ایشان نیستند و همه باید در 12 بهمن با امام خمینی پیمان ببندند که از جنگ قدرت دست بردارند و برای بازگرداندن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به مسیری که این دوران ترسیم کرده تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید