مشاور امنیت ملی آمریکا با زلنسکی دیدار کرد


ساعت: 02:15
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908467

«جیک سالیوان» در سفر به کیف با رئیس جمهور و وزیر دفاع اوکراین دیدار و مشورت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفری غیرمنتظره به کیف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و الکسی ریزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین دیدار و بر ادامه حمایت واشنگتن از این کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، جیک سالیوان در نشست خبری در مقر رئیس جمهور اوکراین در کیف گفت: ما نیاز شدید اوکراین به سامانه های پدافند هوایی در این برهه سخت را درک می کنیم.

وی افزود: مهمترین چیزی که امروز می خواهم بگویم این است که آمریکا در این جنگ هر چقدر که طول بکشد در کنار اوکراین خواهد ایستاد و ما تزلزل نخواهیم کرد و حمایت ما متزلزل نخواهد شد.

در همین حال مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواهان در آمریکا، حزب حاکم دموکرات در این کشور را متهم کرد که به جای اهمیت دادن به جان مردم آمریکا، جنگ اوکراین را در اولویت منطقه ای قرار می دهد و گفت: اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به این کشور پیروز شوند، کمک‌های نظامی ارائه می‌شود و جمعیت غیرنظامی از اوکراین جدا می‌شود و این کشور یک سنت دریافت نمی‌کند.

وی در این خصوص گفت: تنها مرزی که آنها (دموکرات ها) به آن اهمیت می دهند، مرز اوکراین است نه مرز جنوبی آمریکا. (در حالی که) کشور ما در اولویت است.

از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه (5 مارس 1400)، آمریکا بیش از 54 میلیارد دلار کمک به اوکراین ارسال کرده است.

در همین راستا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اخیرا بسته جدید کمک نظامی به اوکراین شامل تانک و موشک به ارزش 400 میلیون دلار را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید