مشاور زلنسکی مدعی شد: ایران ارسال محموله های موشکی به روسیه را متوقف کرده است/ دلیل این امر پیشنهادی بود که تهران نتوانست آن را رد کند.

مشاور زلنسکی مدعی شد: ایران ارسال محموله های موشکی به روسیه را متوقف کرده است/ دلیل این امر پیشنهادی بود که تهران نتوانست آن را رد کند.

اولکسی آرستویچ، مشاور نظامی در دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که مقامات ایرانی یک محموله موشک‌های دوربرد را که قرار بود به روسیه ارسال شود، متوقف کرده‌اند. او در توضیح ادعای خود گفت که اقدام ایران نتیجه “پیشنهاد خاصی” است که تهران نمی تواند نادیده بگیرد.

اولکسی آرستویچ، مشاور نظامی در دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که مقامات ایرانی یک محموله موشک‌های دوربرد را که قرار بود به روسیه ارسال شود، متوقف کرده‌اند.

در همین راستا وب سایت اسرائیلی Wenet نوشت که الکسی آرستویچ در مصاحبه ای مدعی شده است که به ایران پیشنهاد داده شده است که نمی تواند از تاخیر در ارسال تسلیحات به روس ها خودداری کند.

به گزارش این وبسایت، آرستویچ این اظهارات را با استناد به “منابع دیپلماتیک” در مصاحبه زنده در کانال یوتیوب با مارک فیگین، فعال و وکیل روسی الاصل که از مخالفان ولادیمیر پوتین است، بیان کرده است.

او در توضیح ادعای خود گفت که اقدام ایران، جدای از اعمال فشار بر تهران، نتیجه یک «پیشنهاد خاص» است که تهران نمی تواند از آن چشم پوشی کند.

آرستویچ جزئیات بیشتری در مورد این پیشنهاد ارائه نکرد.

وی مدعی شد که جمهوری اسلامی روند ارسال محموله های نظامی دیگر به روسیه را نیز «آهسته» کرده است، زیرا برای او مشخص شده است که ادامه این اقدام مجازات های سنگینی را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید