مشمولان 550 هزار تومان سود سهام عدالت؟

مشمولان 550 هزار تومان سود سهام عدالت؟

روز جدید : در حالی که سود سهام عدالت سال 1399 باید تا پایان سال جاری به حساب مشمولان واریز شود، توجه به این نکته ضروری است که مبلغ 550 هزار تنی اعلامی متعلق به همه مشمولان نخواهد بود.

بر اساس آخرین برآوردها سود تا 29 اسفند ماه 96 مشمولان سهام عدالت حدود 550 هزار تن اعلام شده است و پرداخت این مبلغ منوط به واریز مبالغی خواهد بود که شرکت های سرمایه پذیر به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند. این مزایا شامل کسانی می شود که روش مستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب نکرده اند، افرادی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده اند و افرادی که سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی را پس از آزادسازی سهام خریداری کرده اند، اما باید به آن توجه شود. که همه این افراد 550 هزار تن سود نخواهند گرفت.

در این راستا افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند بر اساس ارزش اولیه سهام خود در حقوق صاحبان سهام سود دریافت خواهند کرد. زیرا ارزش اولیه سهام عدالت حدود یک میلیون تن، حدود 532 هزار تن، حدود 492 هزار تن و حدود 452 هزار تن است و سود دریافتی هر یک از این افراد متفاوت خواهد بود.

در سوی دیگر تاریخ، به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، پس از تایید هیات عالی بورس، افرادی که در صورت عدم فروش سهام سرمایه گذاری در اوایل اسفندماه، روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، سود سهام تایید شده را دریافت خواهند کرد. در سال 1399 نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی در اولین روز اسفند ماه بسته شد تا امکان احتساب سود سهامداران خاص و سود شرکت های سرمایه پذیر به حساب مشمولان واریز شود.

بنابراین کسانی که سهامدار یکم اسفندماه بوده اند به میزان سهام خود سود سهام عدالت تعلق خواهند گرفت. در این میان افرادی بودند که تمام سهام را به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار کردند یا افرادی که سهام را به شرکت های سرمایه گذاری استانی خریدند تا به نسبت سهم هر نفر سود ببرند و لزوما سود 550 هزار تنی متعلق به همه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید