مشکل استقلال مقابل پرسپولیس: خط هافبک استقلال برای پاس دادن توپ کند بود

مشکل استقلال مقابل پرسپولیس: خط هافبک استقلال برای پاس دادن توپ کند بود

علیرضا اکبرپور درباره بازی استقلال مقابل پرسپولیس در دربی 100 گفت: همیشه گفته ایم دربی فرق می کند. شاید اگر استقلال قبل از دربی 6 گل نمی خورد، شرایط دربی برای آنها فرق می کرد. احساس کردم برخی از بازیکنان با غرور بازی کردند اما این بازی جایی برای افتخار نبود. در دربی باید با جان و دل بازی کرد، چون حریف هم با جان و دل بازی می کند و می خواهد هوادارانش خوشحال باشند. دربی یک دربی است. چه در بخش اصلی باشد و چه در بخش کهنه کار، هوادار همچنان می خواهد برنده شود.

هافبک استقلال در ارسال توپ کند بود

وی در خصوص اینکه عملکرد معمول خط حمله استقلال در این دیدار دیده نشد، گفت: چون حریف ما تیم کوچکی نیست. آنها آنالیز کرده بودند و می دانستند که اکثر گل های استقلال از سمت چپ با نفوذ قائدی به ثمر رسیده است، هرچند نتوانستند جلوی قائدی را بگیرند، اما آن منطقه را بستند. خط هافبک باید بیشتر کار می کرد. او باید با فداکاری بازی می کرد و سریعتر پاس می داد.

اکبرپور تصریح کرد: مشکلات از آنجا ناشی می شود که خط هافبک نمی تواند خط حمله را به خوبی تغذیه و موقعیت یابی کند. آنها در پاس دادن توپ کند بودند و اگر توپی به خط حمله می رسید، آنقدر دیر بود که بازیکنان حریف به جای خود برگشتند و همه روزنه ها را بستند. هافبک ها باید خلاق باشند. از طرفی با وجود اینکه خط دفاعی در دریافت گل اشتباه کرد اما خط هافبک تیم نباید اجازه می داد توپ به داخل ارسال شود و بازیکن حریف پشت مدافعان صاحب توپ شود.

پرسپولیس چون گل نزد، آسیب پذیری خط دفاعش دیده نشد

مهاجم اسبق استقلال درباره عملکرد بهتر خط دفاعی پرسپولیس گفت: در فوتبال تا اشتباهی گل نمی خورد اما اگر استقلالی ها گل می زدند شاید شرایط فرق می کرد. حالا می گوییم خط دفاعی پرسپولیس خوب بود، اما وقتی کایدی از چند نفر گذشت، این پنالتی اعلام شد، همه گفتند خط دفاعی پرسپولیس چقدر راحت دریبل زد! یا شرایطی بود که اگر مهری به محبی پاس می داد، استقلال به راحتی گل می خورد. در این صحنه خط دفاعی پرسپولیس به هم ریخت. همانطور که گفتم اگر بازیکنان کمی باهوش‌تر بودند و فداکارانه بازی می‌کردند، الان اوضاع فرق می‌کرد. خط دفاعی پرسپولیس هر وقت تحت فشار بود، آسیب پذیر می شد، اما چون گل نمی زدند، نشان نمی داد.

اکبرپور درباره اینکه هواداران دو تیم شاهد بازی جذاب و با کیفیتی نبودند، گفت: هر دو تیم می خواستند نباختند و طبیعی است که بازی آنطور که شما می خواهید نباشد. حریف هم از استقلال می ترسید. سعی کرد اول گل نخورد و بعد گل بزند.

اگر داور پنالتی بزند، کارشناسان می گویند پنالتی است!

وی درباره صحنه جنجالی برخورد توپ به دست گلسیانی در محوطه جریمه پرسپولیس گفت: کارشناسان باید بگویند پنالتی نبود. اگر داور پنالتی می زد، می گفتند پنالتی است! اگر این پنالتی گرفته می شد، شرایط و فرمت بازی تغییر می کرد. شرایط برای هواداران خوشایندتر بود. من نمی دانم این داستان چیست که یک پنالتی یک جا زده می شود و یک جا نبرده می شود.

اکبرپور گفت: همیشه بهانه ای وجود دارد، اما مثلا وقتی در 18 بی احتیاطی می کنید و با حریف لغزش می کنید و با حریف برخورد می کنید، این یک پنالتی است، زیرا در هنگام تکل بی دقتی، دستتان باز است و یک ضربه را مهار کرده اید. توپ این بی دقتی است این یک پنالتی است. بارها دیدیم که پنالتی گرفتند. اگر VAR در فوتبال ما وجود داشت بسیاری از مشکلات حل می شد. ضمن اینکه برای دربی یک داور خارجی بیاورند تا این شبهات پیش نیاید.

مجری بیشتر از کارشناس نظر می دهد

مهاجم اسبق استقلال درباره پخش اعتراض ساپینتو به داور دربی در برنامه تلویزیونی و زیرنویس آن گفت: علیرغم اینکه مجری برنامه چندین بار اعلام کرد که نمی تواند صدای سرمربی تیم را پخش کند. آبی ها گفت: برای این برنامه ها متاسفم. آنها در شرایطی می آیند که تیم در حال باخت و هواداران آنها عصبانی هستند و با این کارها رنگ خود را مشخص می کنند. مجری باید بی طرف باشد نه اینکه موقعیتی پیش بینی شده باشد که بیشتر از کارشناس نظر بدهد!

وی افزود: شما طوری رفتار می کنید که انگار همه چیز را در مورد فوتبال می دانید و هیچ کس دیگری نمی داند. بعد از این برنامه ها هم به فکر هواداران باشید. مربی ناراحت و عصبانی است. چرا لبه ها را فشار می دهید؟ یعنی پرتغالی بلدی؟ ما می دانیم که شما بسیار آگاه هستید و همه چیز را می دانید!

پرسپولیسی ها هم از این حرکت بیرانوند شرمنده شدند

اکبرپور درباره رفتار علیرضا بیرانوند بعد از بازی گفت: او شخصیت خود را نشان داد. هر رفتار ما نشان دهنده شخصیت ماست. سر چه کسی را برید؟ وقتی دروازه بان شماره یک تیم ملی و همچنین تیم بزرگی مثل پرسپولیس هستید، باید برخی رفتارها را کنار بگذارید. ما همیشه به حریف احترام گذاشته ایم و گفته ایم تیم بزرگ پرسپولیس، رفتار بازیکنان تیم بزرگ باید به گونه ای باشد که در دل هواداران دو تیم بماند. این حرکت به مذاق بسیاری از مردم از جمله خود پرسپولیسی ها خوش نیامد. بعد از بازی وقتی خیلی از بازیکنان پرسپولیس من را دیدند گفتند از این حرکت خجالت می کشند. شادی حق هر بازیکنی است اما این حرکت که همه دنیا آن را تروریست می دانند اصلا خوب نیست.

وی در ادامه راه استقلال در لیگ و جام حذفی گفت: کار هنوز تمام نشده است و سه بازی لیگ باقی مانده که سپاهان در خانه تعلیق شد، هر اتفاقی ممکن است بیفتد. استقلال نباید ناامید شود. او باید در هر 3 بازی پیروز شود و امتیاز از دست ندهد تا ان شاءالله اتفاقات خوبی برای تیم بیفتد. اگر او در پایان فصل قهرمان نشود، مهم نیست. تیم تمام تلاش خود را کرد. باید در کاسه حذفی جبران کنند. پارس جنوبی را نباید دست کم گرفت. این بازی هم سخت است. اگر استقلال در این دیدار پیروز شود، به احتمال زیاد قهرمان جام حذفی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید