توپ پرسپولیس قبل از استقلال پر بود

توپ پرسپولیس قبل از استقلال پر بود

حسین دوام درباره تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: کمیته انضباطی اتحادیه فوتبال انگلیس با تصمیمات خود ما و جامعه فوتبال را شگفت زده کرد. این غافلگیری هم از نظر زمان بندی و هم از نظر احکام صادره به دلیل افشای اتفاقات این بازی و اظهارات کذب مطرح شد.

وی افزود: دیدار با ملوان بندرانزلی 28 مهر و دیدار با نفت مسجد سلیمان مربوط به هفته ششم و تابستان بود. چرا باید دقیقا ۷۲ ساعت قبل از دربی تصمیمات صادر شود؟ یک هوادار پرسپولیس چگونه باید روی حسن نیت بسازد؟ چرا این تصمیمات قبل از اینها اعلام نشد؟ چرا بعد از دربی اعلام نشد؟ در حالی که قبل از دربی همه چیز بر اساس کاهش هرگونه تشنج و حساسیت بی دلیل است، این تشنج و حساسیت را چگونه می توان در برابر پرسپولیس توضیح داد و هدفش چیست؟

توضیح بدهم: چرا باید این دستورات درست در آستانه دربی صادر شود؟ آیا چند روز مانده به دربی که بی سابقه است و پیش از دربی های دیگر نیز شاهد چنین اتفاقی بوده ایم، این ذهنیتی را علیه پرسپولیس ایجاد نمی کند؟ آیا می توان افکار عمومی را متقاعد کرد که چنین هدفی وجود نداشته است؟ چرا باید این لحظه حساس از بین این همه زمان محکومیت معقول انتخاب شود تا تمرکز و آرامش پرسپولیس در آستانه بازی استقلال بر هم بخورد؟ سه روز مانده به دربی و حدود 90 دقیقه از بازی سه شنبه چه مشکلات دیگری می توان انتظار داشت؟ بعد از بازی منتظر چه مشکلاتی باشیم؟ آیا باید انتخاب این لحظه برای صدور چنین دستوراتی را تهدیدی ضمنی بدانیم؟

نماینده حقوقی پرسپولیس گفت: موضوع دیگر به خود تصمیمات برمی گردد. در همان زمان به لطف تصاویر دوربین های مداربسته مشخص شد که برخی از عوامل رقیب با ادعاهای واهی سعی در گمراه کردن افکار عمومی و گمراه کردن مسئولان فوتبال دارند. از این نکته نیز ابایی نداشتند که اگر اهالی مسجد سلیمان ادعاهای دروغین را باور کنند، جدای از مشکلات امنیتی، فوتبال و نبردهای بعدی دو تیم با بحران ها و مشکلاتی مواجه خواهد شد. با این حال، از تصمیم گیری ها به نظر نمی رسد که چنین مواردی اصلا مهم باشد. آخرین اظهارات مدیر رسانه ای تیم نفت مسجد سلیمان در مورد این بازی که در چند روز اخیر منتشر شد، گواه خوبی بر ادعای ما و مستند مظلومیت پرسپولیس است.

وی افزود: صحبت های مهران حسنوند به خوبی بیانگر اتفاقات آن روز است و تمام موارد مطرح شده طرحی برای لکه دار کردن پرسپولیس و گمراه کردن افکار عمومی است. در همین گفت و گو به اتفاقاتی در ورزشگاه اشاره شده است که مدیرعامل این باشگاه به سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که یکی از افتخارات فوتبال کشور است، پشت کرده تنها یکی از این موارد است. این موارد معلوم است که آن روز چه کسانی سعی کردند ورزشگاه و بازی را خراب کنند. با این اوصاف، آیا پرسپولیس و عواملش به دلیل خویشتن داری در برابر این حمله و سناریو مستحق تقدیر بودند یا جریمه و محرومیت؟ افشین پیرانی که توسط مدیر اجرایی مسجد سلیمان مورد لگد و تهمت قرار گرفت و خودش شهادت داد چرا باید توبیخ شود؟!

دوام گفت: بازی با ملوان را هم ذکر کنیم. در این دیدار سرمربی ملوان دقایقی طولانی وارد زمین شد و به شدت به مسئولان اعتراض کرد. جو بازی با این اتفاقات بسیار متشنج شد اما در تصمیمات با جریمه و محرومیت اعضای کادر فنی پرسپولیس مواجه شدیم. شاید تعریف ما از عدالت کاملا اشتباه باشد. هر چه که هست ما را از این جنبه از فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگری ناامید می کند و منتظر پاسخ صریح و صریح نهادهای انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد این آرای غیرمنصفانه و عجیب هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید