هاشمی طبا: پول دادن و کارت نان دادن مشکل حل نمی شود

هاشمی طبا: پول دادن و کارت نان دادن مشکل حل نمی شود

روز جدید : سید مصطفی هاشمی طبا گفت: مشکلات با پولشویی حل نمی شود. مسئولان باید همه جانبه باشند و بحران معیشتی را هر چه زودتر حل کنند، در غیر این صورت مشخص است که خطرات جمعی قریب الوقوع است.

افزایش فشار اقتصادی بر مردم منجر به افزایش ناهنجاری های اجتماعی شده است. این بدان معناست که وقتی طبقه متوسط ​​در سال‌های اخیر به طرز وحشیانه‌ای سرکوب شده و حتی سقوط کرده است، به گفته برخی از جامعه‌شناسان سیاسی، طبقه ثروتمند و فرودست در مقابل هم قرار گرفته‌اند که بدون شک می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

ما با پدیده گسترش گمشده مواجه هستیم

سید مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی در این باره گفت: به نظر من در ایران فقط اختلاف طبقاتی وجود ندارد، اما امروز مردم ناامید شده اند. ناامیدی ریشه در مردم دارد و آینده ای برای مردم وجود ندارد. «یعنی ممکن است عده ای فقیر و در عین حال امیدوار باشند، اما وقتی انسان هم فقیر باشد و هم ناامید، بازنده می شود و امروز با پدیده تکثیر بازندگان مواجه هستیم. “

وی ادامه داد: البته چنین شرایطی آینده روشنی ندارد و این فقر و ناامیدی گسترده عوارض خطرناک زیادی دارد که یکی از آنها مهاجرت شدید از روستا به حاشیه شهرها خواهد بود.

وی گفت: با پاشیدن پول و دادن کارت نان به مردم مشکل حل نمی شود. مسئولان باید جامع نگر باشند و بحران معیشتی را هر چه زودتر حل کنند، در غیر این صورت مشخص است که خطرات گسترده ای در راه است.»

وی همچنین درباره ادامه اعتراضات صنفی گفت: مردم وقتی می بینند هرچه می گویند راه به جایی نمی برد، دست به اعتراض می زنند. وقتی کشاورزی شرق اصفهان می بیند آب خشک شده چه باید بکند؟ چقدر باید خوددار باشد؟ خودکنترلی محدودیتی دارد. حتی ممکن است تظاهرات طولانی نباشد و اگر مشکلات حل نشود شاهد درگیری های قومی خواهیم بود».

هاشمی طبا در خاتمه درباره برخی اظهارات مسئولان و برخی رسانه های رسمی گفت: اگر این اتفاق بیفتد، اگر ادامه پیدا کند، قطعا شرایط برای مسئولان سخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید