هاشمی طبا: آیا آقای رئیسی از بنیانگذاران وضعیت فعلی قوه قضائیه نیست؟

هاشمی طبا: آیا آقای رئیسی از بنیانگذاران وضعیت فعلی قوه قضائیه نیست؟

روز جدید : مصطفی هاشمی طبا در روزنامه شرق نوشت: اینکه رئیس جمهور در سفر به گیلان بار دیگر گفت که بانیان (یا عوامل) وضعیت کنونی نباید ادامه پیدا کنند، ظاهر خوبی است، اما اولاً مبهم و ثانیاً. ، برای نیت او نیات بیشتری لازم است و به دقت داده می شود.

اولاً وضعیت فعلی کلی است و این سؤال مطرح می شود که آیا وضعیت کنونی شامل همه حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی اعم از خوب یا غیرعادی می شود یا فقط مواردی که در حال حاضر ناسالم هستند؟ اگرچه بیانیه مبهم است، اما با توجه به اصول و نتیجه گیری های معقول، منظور آنها این است که وضعیت باور نکردنی است، نه آنچه در مسیر درست پیش می رود.

بنابراین باید زمینه وضعیت نامطلوب را در نظر گرفت و دید که در کشور چه چیز نامناسبی است و مقصر یا عاملان کیست و البته طبق معمول نباید فرد یا افرادی را مورد آزار و اذیت و تخریب قرار دهند. همه خرابه ها

البته در سیستم هایی مثل ما که مملو از مشاوره، ناظر و تصمیم گیرنده است معمولا مقصر یا مقصر شناسایی نمی شود و مشکل فراموش می شود.

با توجه به اظهارات رئیس جمهور در دوره ریاست قوه قضائیه و همچنین اظهارات ریاست فعلی قوه قضائیه، شرایط موجود این قوه مناسب نیست. مقصر این قضیه کیست و آیا روسای قبلی قوه قضائیه یا افراد دیگر مقصر هستند؟ چگونه می توان آنها را رصد کرد و حداقل آنها را معرفی کرد؟ بگذریم که آیت الله هاشمی و شاهرودی در زمان تصدی خود گفتند که یک خرابه به ما تحویل داده اند! و البته برخی این گفته را در مورد تعدادی از اشیا و مکان های تخریب شده دانسته اند!

دیدگاهتان را بنویسید