مشکل این فصل یحیی گل محمدی مشخص شد

مشکل این فصل یحیی گل محمدی مشخص شد

پرسپولیس با نتایج کسب شده به خصوص در 5 هفته اخیر لیگ ششم را از دست داد تا شاگردان شجاع و با انگیزه فرهاد مجیدی در 9 سال قهرمان لیگ برتر شوند.

پرسپولیس در دیدار مقابل سپاهان با علم به پیروزی استقلال مقابل فولاد وارد سیرجان شد و این بی انگیزگی و ضعف روحیه در عملکرد قرمزها نفوذ می کند. آنها 2 گل به ثمر رساندند و حتی خوش شانس بودند که در برخی از مقاطع بازی درب آنها بیشتر از این باز نشد. حالا قهرمانی تمام شده و پرسپولیس باید نگران نایب قهرمانی باشد. استقلال با 63 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس با 54 امتیاز با 2 امتیاز مقابل سپاهان قرار دارد. قرمزها در 3 دیدار اخیر باید به مصاف تراکتورسازی، پدیده و فجرسپاسی بروند. سپاهان نیز در این 3 هفته به مصاف پدیده، فولاد اراک و آلومینیوم می رود.

دلایل زیادی وجود دارد که پرسپولیس برخلاف فصول گذشته برای تثبیت قهرمانی خود تلاش نمی کند و در هفته های اخیر برای نایب قهرمانی می جنگد. به جرات می توان گفت پرسپولیس یکی از دو تیم موفق این فصل بود. داشتند مثل جلال حسینی، رامین رضایان، سعید حقایی، کامیابی نیا، سرلک، علیچاه، ترابی، امیری، پهلوان، عبدی و …. و بدیهی است که ارزش بیشتری نسبت به قهرمان امسال داشتند. با این حال به نظر می رسد در کنار مشکلات فنی فراوان تیم، تصمیمات اشتباه یحیی گل محمدی و همکارانش و تمام دردسرهای ریز و درشت دیگر، باید به انگیزه کم و جاه طلبی قرمزها اشاره کرد.

یحیی باید طوری تیمش را به میدان می فرستاد که مشتاق برد بود. اگر بازیکنان قدیمی چنین عملکردی را از دست می دادند، باید بازیکنان جدیدی به تیم تزریق می شد. این کار را گابریل کالدرون در اولین روزهای حضورش در پرسپولیس انجام داد. او می‌دانست که در تیمی که سه بار پیاپی پیروز می‌شود با انگیزه ماندن کار آسانی نیست، بنابراین در تیمش تمام تلاش خود را به کار می‌گرفت و تعجبی نداشت که از افرادی مانند روستا و عبدی نیز استفاده شود. تیم یحیی اما «سیر» بود. همینطور خود مربی که نگاه بی تفاوتش روی سکوهای ورزشگاه سیرجان فعلا فراموش نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید