مشکل ما با رهبر این است که از مقام خدا دستور می دهد

مشکل ما با رهبر این است که از مقام خدا دستور می دهد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مشکلی که ما با آقای رایضی عزیز داریم این است که ایشان از مقام خدا دستور می دهند و می گویم بگذار یک هفته بشود، باید شود، باید بشود. و باید اتفاق بیفتد.”

محمد عطریانفر سردبیر سابق روزنامه همشهری در نشست «تحمل انتقاد از دولت در رسانه ها» که روز سه شنبه 29 اردیبهشت ماه در موسسه اطلاعات برگزار شد، افزود: اولاً خدا رحمت کند زمانی را که می گوید «کن» که پس از آن به «فیکون» تبدیل شد و چیزی محقق شد، پیش نیازها، اجزای اجرایی، وسایل و شرایط آن برای تحقق این امر فراهم شده است.

اما رویکرد این برادر بزرگوار به امور اجرایی کشور ناشی از سوءتفاهم در درک قدرت است. او فکر می کند چون این سمت را به عنوان رئیس یک قوه مجریه گرفته است، فرمانده است و باید هم باشد! وی افزود: آقای رئیسی مرد بسیار خوش اخلاقی است و من شغل دارم و از سال 58 با ایشان آشنا هستم، مرد بسیار سالمی است. اما وقتی درک روشنی نداشته باشد، متاسفانه گرفتار بازی هایی می شود که مورد تمسخر قرار می گیرند.

به گفته عطریانفر، یک رهبر باید بداند که وقتی این مولفه ها و مستعمرات قدرت پراکنده می شوند، می تواند این پروژه را زمانی به اتمام برساند که صدها پروژه فرعی دور هم جمع شوند تا به یک واقعیت مثلاً گاز یا نفت از این لوله پی ببرند. از این شبکه برق عبور می کند یا جریان از آن عبور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید