مشکل وزیر آموزش و پرورش درباره تاخیر در حقوق معلمان

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و پرورش مجلس درباره مشکلات جامعه آموزش و پرورش در روزهای اخیر گفت: روند استیضاح وزیر آموزش و پرورش سرنوشت ساز است و آینده این وزارتخانه را مجلس مشخص می کند.

مشکل وزیر آموزش و پرورش درباره تاخیر در حقوق معلمان
محمد وحیدی با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق معلمان در اسفندماه گفت: طبق مذاکراتی که با وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه داشتیم تاخیر در پرداخت پیش بینی می شد و مسئولان نیز از این موضوع مطلع بودند. پیش بینی.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم گفت: عدم درک صحیح وزیر آموزش و پرورش و تیم مالی از این بحث و عدم همکاری مناسب برنامه و بودجه. سازمان در نقطه پایانی باعث این حوادث شد.

وی افزود: در چنین شرایط حساسی خود وزیر نیز چند روزی در سفر زیارتی کربلا بود و در حالی که معلمان در شرایط حساسی بودند در کشور حضور نداشتند.

وی افزود: با توجه به مطالبات حقوق معلمان و بازخوردهای دریافتی از نمایندگان سراسر کشور، روند اصلی ورود به مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خواهد خورد و آینده این وزارتخانه ها را مجلس تعیین می کند.

واحدی با اشاره به اینکه این آسیب نباید به بدنه، دولت و نظام منتقل شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش مابه التفاوت را پرداخت کرد و مصوباتی که به طور کامل اجرا نشد، به استان ها اعلام کرد که وضعیت باید شفاف شود. که مربیان بلاتکلیف نمانند.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی تصریح کرد: به رئیس جمهور پیشنهاد شد از حداکثر اختیارات خود برای حل این مشکل استفاده کند و در صورت نیاز مجلس نیز می تواند بودجه را افزایش دهد و قانون را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید