مصرف عجیب 118 میلیون لیتر بنزین در یک روز

ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1923078

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد:

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هر ساله در روزهای سرد زمستان شاهد کاهش مصرف بنزین بوده ایم اما نمی دانم امسال چه اتفاقی افتاده که شاهد افزایش عجیب مصرف بنزین در سال هستیم. ژانویه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر نژادعلی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در جمع خبرنگاران گفت: آنچه مشخص است با برنامه ریزی های مناسبی که در ابتدای سال اتفاق افتاد، با پیش بینی شرایط عرضه سوخت و با جلسات و مصوباتی که انجام شده است. اعلام شد که این امر موجب افزایش یک میلیارد و 200 میلیون لیتری سوخت تحویل نیروگاه ها نسبت به سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: با ذخیره سازی منظم سوخت در نیروگاه های کشور و همچنین در انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و با توجه به شرایط، شرکت ملی پخش وارد میدان شد و حدود دو میلیارد و 300 میلیون لیتر دیگر را تحویل داد. سوخت نسبت به سال گذشته نیروگاه ها تحویل داده اند. تاکنون 14 میلیارد لیتر سوخت در نیروگاه ها مصرف شده که 14.5 میلیارد لیتر سوخت به نیروگاه ها تحویل شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش سوخت داشته است.

نژادعلی افزود: سرمای بی سابقه ای را در کشور تجربه کردیم به طوری که دمای هوا در برخی مناطق به منفی 28 درجه سانتی گراد رسید و این دمای هوا باعث افت شدید فشار گاز در انتهای خط لوله در برخی مناطق شد و وجود دارد. ترس از کمبود گاز مایع با تلاش شبانه روزی همکاران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سراسر کشور و با اقدامات پیشاپیش برای تامین پایدار سوخت در فصل زمستان در تمامی نقاط کشور در شهر ایران در مواردی که در انتهای خطوط لوله سراسری گاز با افت فشار و قطعی گاز موفق شدیم. در روزهای اخیر با توزیع به موقع نفت سفید و ال پی جی با کاهش مشکلات مردم مواجه بودیم.

وی ادامه داد: سوخت های مختلفی در مناطقی که نیاز بود در اختیار مردم قرار می گرفت که از جمله آنها می توان به نفت سفید و کپسول های گاز مایع اشاره کرد تا در فصل زمستان از سرما محافظت کنند. خوشبختانه با برنامه ریزی شده و بهینه ذخیره سازی و توزیع سوخت مایع، تا به امروز هیچ سیگنالی مبنی بر تعطیلی اتحادیه ها به دلیل کمبود سوخت نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تعطیلی گاز تعدادی از جایگاه های تحویل CNG در نقاط مختلف کشور به ویژه استان های شمالی برای کمک به حفظ فشار گاز در شبکه خبر داد و گفت: تعطیلی پمپ بنزین تعدادی از جایگاه های عرضه گاز منجر به مصرف روزانه 7 میلیون لیتر بنزین در کشور در روزهای اخیر شد.

وی ادامه داد: به طور متوسط ​​روزانه 23.5 میلیون متر مکعب گاز CNG جایگزین مصرف بنزین می شود که با توجه به اینکه مصرف بنزین در روزهای اخیر به 110 میلیون لیتر در روز رسیده است، اگر CNG نداشتیم با چالش تامین بنزین مواجه می شدیم. مصرف به بیش از 130 میلیون لیتر در روز رسید.

نژادعلی با اشاره به اینکه هر ساله در فصل زمستان مصرف بنزین کاهش می یابد، گفت: این در حالی است که در دی ماه شاهد مصرف عجیب 118 میلیون لیتر بنزین در یک روز بودیم، افزایش عجیب مصرف بنزین در دی ماه را شاهد بودیم.

وی افزود: میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تاکنون 103.5 میلیون لیتر در روز بوده که رقم بسیار بالایی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در پایان با اشاره به اینکه در سال 1396 به خودکفایی رسیدیم، افزود: در سال 1394 روزانه 29 میلیون لیتر بنزین وارد کردیم اما با تلاش کارشناسان صنعت پالایش کشور، در سال 1396 به مرز رضایت رسیده ایم به عرضه بنزین رسیده ایم، تا امروز بنزین وارد نکرده ایم و امیدوارم با توجه مردم به مصرف بهینه سوخت در کشور بتوانیم ثبات را بین ما حفظ کنیم. تولید و مصرف بنزین

دیدگاهتان را بنویسید