مصرف ماهیانه گوشت یزدی ها از یک کیلوگرم به نیم کیلوگرم کاهش یافته است


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896294

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی یزد:

غیب اللهی معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: مصرف گوشت قرمز در یزد از یک کیلوگرم در ماه به نیم کیلوگرم کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی گائبلهی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه هر گونه افزایش قیمت گوشت قرمز باعث کاهش مصرف مردم می شود، گفت: قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: هر چند سود دلالان در زنجیره تولید و توزیع دام سبک کاهش یافته است، اما فشار اصلی در این زمینه بر دامداران است که با توزیع مواد اولیه ارزان قیمت سعی در حمایت هر چه بیشتر از دامداران و عشایر دارند. و همچنین صدور کارت برای پرورش دهندگان.

این مسئول گفت: قیمت گوشت در استان حداکثر 175 هزار تومان عرضه می شود که بالاتر از استان های همجوار است و به نظر می رسد امکان افزایش این قیمت وجود نداشته باشد.

معاون بهبود امور دام استان یزد با اشاره به اینکه پس از سیل اخیر در استان، دامداران متحمل خسارات زیادی شدند، گفت: برای جبران خسارات وارده به دامداران و عشایر استان حدود 400 تن مواد اولیه ارزان قیمت بین آنها توزیع شد.

وی همچنین با اشاره به میزان جوجه کشی در استان یزد خاطرنشان کرد: در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه 50 درصد میزان جوجه ریزی در استان کاهش داشته است.

غیب اللهی افزایش هزینه های تولید را دلیل این کاهش عنوان کرد و تصریح کرد: مردم استان نگران تامین گوشت مرغ نباشند چرا که پیش از این تولید گوشت مرغ در استان بیش از نیاز خود استان و مازاد آن بود. به استان های همجوار ارسال شد اما با وجود کاهش جوجه ریزی در استان مشکلی برای تامین جوجه در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید