نیم میلیون کیلوگرم گوشت واقعی است یا خیالی؟!

نیم میلیون کیلوگرم گوشت واقعی است یا خیالی؟!

گروه شبکه: زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده و طبق معمول افزایش قیمت مردم را غافلگیر کرد. چندی پیش عنوان شد که گوشت قرمز به کیلویی 500 هزار تومان رسیده است. قبل از اینکه گوشت به این قیمت برسد مردم توان خرید گوشت را نداشتند و حالا که به این قیمت رسیده به نظر می رسد فقط قشر مرفه جامعه می توانند گوشت قرمز را با قیمت 500 هزار تومان بخرند. البته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران فروش گوشت به قیمت نیم میلیون تومان را رد کرد و آن را حاصل فضاسازی در فضای مجازی دانست. ایوب خوش بیان گفت: گوشت 232 هزار تومانی در 22 میدان میوه و تره بار در شهرداری و در اکثر نقاط تهران به صورت گسترده عرضه می شود. عرضه گوشت 232 هزار تومانی از 10 روز آینده دو برابر می شود و چند محموله دیگر گوشت وارد تهران می شود و به گفته وی، مشخص نیست گوشت 500 هزار تومانی کجا عرضه می شود و می گویند تنها با یک تصویری که مشخص نیست از کجا تهیه و منتشر شده است قیمت گوشت در تهران به نیم میلیون تومان رسیده است وی افزود: متوسط ​​قیمت گوشت در تهران بین 280 تا 290 هزار تومان است و خیلی بیشتر از این ارقام نیست. برخی از برخی فروشگاه ها خرید می کنند و بعد می گویند که قیمت گوشت به 400 و 500 هزار تومان رسیده است.

از سوی دیگر احسان علی نژاد معاون امور ارتباطات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با انتشار توییتی در حساب کاربری خود به گوشت 509 هزار تومانی واکنش نشان داد و نوشت: «عکس های 509 هزار تومانی. بسته بندی فاخر گوشت بدون استخوان و مغز ران گوسفند که 7 درصد لاشه گوسفندان را تشکیل می دهد منتشر و ارزیابی می شود در حال حاضر گوشت منجمد ایرانی با کیفیت 150 هزار تومان و گوشت گرم وارداتی با کیفیت 247 هزار تومان توسط بخش خصوصی به فروش می رسد. تومان.

اما این در حالی است که کاربری با انتشار فاکتور خرید گوشت نشان می دهد که گوشت را نیم میلیون تومان خریده است و نوشته است: «مدیرعامل سازمان میدان و تره بار گفته که گوشت نیم میلیونی واقعی نیست و حاصل خلق است. فضایی در فضای مجازی و معلوم نیست چه کسی چنین گفته است. می خواستم بگویم این رسید مال من است. در خدمتم…» یعنی مسئولان فقط به قیمت گوشت و تره بار دولتی بسنده می کنند تا گرانی گوشت را تکذیب و چشم پوشی کنند.

> پاسخ کاربر

حالا قیمت گوشت 500 هزار تومانی واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این باره نوشت: «کارشناسان می گویند مصرف گوشت قرمز برای هر فرد سالم باید معادل 45 گرم در روز باشد. مقدار آن برای افراد مسن، کودکان و بزرگسالان متفاوت است. مصرف گوشت قرمز باعث افزایش ایمنی فرد می شود. به تقویت یادگیری و عملکرد ذهنی کمک می کند. از کم خونی جلوگیری می‌کند، اما با 500 هزار تومان، رسماً باید برای آن بمیرید.»

کاربر دیگری گفت: با درایت و تلاش کارکنان، قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز از نیم میلیون تومان گذشت! قطعاً اگر کارت بانکی نداشتیم برای خرید اقلام ضروری باید مقدار زیادی پول نقد با خود حمل می کردیم.»

کاربر دیگری نوشت: «هر کیلوگرم گوشت قرمز به نیم میلیون تومان رسید، اما می دانید درد کجاست؟! اینکه اکثریت مردم متوجه این افزایش قیمت نشدند. چون خیلی وقت پیش گوشت قرمز مثل خیلی از مواد غذایی دیگر از سفره هایشان حذف نمی شد.

دیگری نوشت: عیدی کارمندان و مستمری بگیران = یک میلیون و هشتصد هزار تومان، قیمت گوشت قرمز 4 کیلویی = دو میلیون تومان.
کاربر دیگری نوشت: چه کسی فکرش را می‌کرد که خوردن ۱ یا ۲ وعده گوشت قرمز در ماه برای اکثر خانواده‌های کشورمان، کشوری که عدالت‌خواه است، به آرزو تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید