مصوبه دولت رفع نشدن اجاره‌نامه غیرقانونی در کرج کوک/آوارهای ناشی از عدم تمکین مالکان از قانون مستاجر


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882186

اکثر مالکان کرج به اجاره 20 درصدی احترام نمی گذارند و برخی مستاجران می گویند که مالکان اجاره بها را 50 درصد افزایش داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها افزایش اجاره بها اجاره نشینان را نگران کرده که جوانان را برای ازدواج تحت فشار قرار داده است.

دولت به دنبال راه حلی برای رفع مشکل سیستم اجاره بود، سقف اجاره در شهرهای مختلف تعیین شد و در پایتخت ها 20 درصد بود.

یکی از مستاجران البرز به خبرنگار تیتریک گفت; اجاره بها بر چه مبنایی و بر چه اساسی افزایش یافته است، آیا این قیمت تایید شده است؟

b5c83cd8 c40e 4acc 8bb6 39493d0a5d13 خبر خاکستری

رئیس اتحادیه املاک کرج نیز معتقد است: این مصوبه جای کار دارد، موارد باید به طور شفاف به مشاوران املاک، مستاجران و مراجع نظارتی اعلام شود.

مریم کومی به خبرنگار تیتریک می گوید؛ نامه های اسکان باید به تمام ادارات و سازمان های مربوطه ارسال شود تا هر آژانس بداند چگونه باید اقدام کند.

این در حالی است که به گفته اعضا و مشاوران اتحادیه املاک کرج، مصوبه 20 درصدی حاوی ابهامات زیادی است و مالکان تنها منبع درآمد خود را اجاره بها می دانند.

اکثر مالکان کرج به اجاره 20 درصدی احترام نمی گذارند و برخی مستاجران می گویند که مالکان اجاره بها را 50 درصد افزایش داده اند.

یک مشاور املاک در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ با توجه به گرانی خانه های نوساز، افزایش قیمت اجاره در مناطق امری عادی است.

البته بر اساس مصوبه دولت، سازمان جنایی دولت موظف شد با مشاوران املاک خاطی که از نرخ 20 درصدی پیروی نمی کردند، برخورد کند.

540ff0ec c125 4f21 bd10 22a6b5693412 خبر خاکستری

سفیدانی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج در گفتگو با خبرنگار ما می گوید؛ مستاجران می توانند متخلفان را برای جریمه به نمایندگان املاک گزارش کنند.

جاوید پور معاون امور عمرانی استانداری البرز نیز به خبرنگار تیتریک گفت: تصمیم دولت در البرز به شدت اجرا می شود و با قانون شکنان برخورد می شود.

و برای مدیریت هر چه بیشتر مصوبه مذکور، سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور به وزارت راه و شهرسازی محول شده است.

در خاتمه باید گفت که اجرای مصوبه دولت منوط به انطباق مستاجران توسط مالکان و رعایت قوانین توسط مشاوران املاک خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید