مطب پزشکی تولد با عنوان حقوق

ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792122

گواهی تولد غیرمعمول از متخصصین زنان و زایمان خارج از هزینه های بیمارستان تهیه می شود و خانواده ها باید برای درمان توسط پزشک معتمد خود هزینه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، یکی از اقداماتی که در سال های اخیر در بین متخصصان زنان و زایمان برای زایمان رواج پیدا کرده، زیر میزی بردن بیمار است. در واقع میز کنار تخت هزینه اضافی برای بیمارستان است که پزشک از بیمار دریافت می کند. این فیش که عناوین مختلفی دارد به سلیقه پزشکان متفاوت است و هر پزشکی حقوق خود را دارد.
امروزه برخی از این پزشکان متخصص که در این وادی حضور دارند برای تولد هر نوزاد 2 میلیون تن یا بیشتر قیمت دریافت می کنند.
این هزینه جدا از هزینه های بیمارستانی و هزینه هایی است که بر عهده خانواده است و در صورت عدم پرداخت هزینه های یک خانواده، پزشک به درمان رسیدگی نمی کند. البته این پزشکان می گویند زایمان کار سختی است و حقوقی که بیمارستان می پردازد بسیار ناچیز است و به همین دلیل می خواهیم حقوق بیشتری که از بیمار دریافت می کنیم یا پزشکان به اندازه سایر پزشکان شهر دریافت کنند. مانند تهران.مقایسه می کند و تفاوت مورد نیاز بیمار است.
مادر باردار حدود 9 ماه است که تحت نظر پزشک متخصص است بنابراین در روز تولد این پزشک فرزند خود را به دنیا می آورد و تحت نظر هیچ پزشکی نخواهد بود. اما این انصاف نیست که بیماری که چندین ماه تحت نظر پزشک متخصص بوده و بارها هزینه معاینه را پرداخت کرده است در روزهای آخر بارداری هزینه اضافی پرداخت کند.
روز تولد که به نوعی روز بسیار خوبی است و مادر می خواهد که پزشک معتمدش فرزندش را به دنیا بیاورد و دکتر این را می داند و حقوق خود را اعلام می کند و از بیمار دریافت می کند و بیمار باید این هزینه را بپردازد.
موضوع مهم در این گونه فیش ها این است که هیچ رسیدی به بیمار داده نمی شود و قبل از عمل باید هزینه ای پرداخت شود البته دریافت چنین هزینه ای نوعی تخلف است اما این تخلف به دلایل پزشکان به راحتی انجام می شود. خودشان
انتظار می رود مسئولان وزارت بهداشت وارد عمل شده و نظارت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید