معادلات انتقالی تخت جمشید مرگ جان یحیی

معادلات انتقالی تخت جمشید مرگ جان یحیی

پرسپولیس در حال حاضر سه بازیکن خارجی به نام های وحدت حنانوف، شیرزد تمیروف و گئورگی گولسیانی دارد. با توجه به درخواست یحیی گل محمدی، قرمزها به دنبال جذب 2 مهاجم خارجی هستند و همچنین به هافبک دفاعی نیاز دارند.

طبق قانون سازمان لیگ، هر تیم تنها می تواند 4 بازیکن خارجی را در لیست خود داشته باشد که کار پرسپولیس را سخت می کند. گلسیانی در این فصل به جمع سرخ پوشان اضافه شده و البته یحیی کلید مدافع جدید تیمش نخواهد بود.

در کنار او، اگر همزمان دو مهاجم خارجی بیاورند، لیست بازیکنان خارجی پرسپولیس پر می شود و باید همکاری با بازیکنانی مثل تامیروف قطع شود. این سوال وقتی جالب می شود که بدانید از بین 4 بازیکن خارجی مجاز برای هر تیم، یک بازیکن باید آسیایی باشد و به این ترتیب نمی توان همزمان 2 مهاجم خارجی و یک هافبک خارجی جذب کرد.

بنابراین اگر یحیی تامیروف را کنار بگذارد تنها می تواند دو مهاجم خارجی را به خدمت بگیرد و در صورت حفظ مهاجم ازبکستانی تنها می تواند یک مهاجم خارجی را به ترکیب خود اضافه کند.

گفته می شود گل محمدی در حال بررسی چند هافبک بومی است و احتمال پیوستن یکی از آنها به پرسپولیس در روزهای آینده وجود دارد. در واقع چون اولویت اول گل محمدی جذب مهاجم است، سهمیه خارجی این تیم به مهاجم خارجی اختصاص می یابد و یحیی باید برای یافتن هافبک دفاعی به تیم های داخلی برود.

دیدگاهتان را بنویسید