معافیت تحصیلی دانشجویان ایرانی در خارج شامل چه کسانی می‌شود؟

دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی شاغل در خارج از کشور برای تحصیل در خارج از کشور از سوی سازمان امور دانشجویان ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری موج


سازمان امور دانش آموزاندستورالعمل صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور را ابلاغ کرد.

دستورالعمل ها به شرح زیر است:

«کلیه دانشجویان موظفند تا 6 ماه پس از صدور معافیت تحصیلی وضعیت خود را از طریق سامانه میخک و سجاد به روز کنند و در صورت عدم دریافت ویزا با سازمان تماس بگیرند.

تعهد تحصیلی دانشجو در هر نیمسال باید از طریق سامانه میخاک تایید و تحت عنوان گزارش تحصیلی در سامانه سجاد بارگذاری شود.

تغییر وضعیت تحصیلی (انصراف، انصراف از تحصیل، اخراج از تحصیل، تغییر دانشگاه، تغییر رشته و تغییر رشته) باید در اسرع وقت در سازمان امور دانشجویان منعکس شود.

دانشجویان مجازند در مدت یک سال شمسی دو بار و مجموعاً بیش از 90 روز به میهن اسلامی سفر کنند و فاصله هر سفر یک ترم تحصیلی خواهد بود.

پذیرشی که شامل یک دوره پیش نیاز (دوره زبان یا دوره پیش نیاز) باشد قابل بررسی نیست، لطفا در هنگام ارسال پذیرش به این نکات توجه کنید.

این اداره کل فقط قادر به تایید پذیرش از دانشگاه های معتبر است. لطفا قبل از درخواست پذیرش به وب سایت اداره کل امور فارغ التحصیلان (ارزیابی مدارک تحصیلی خارجی) مراجعه نمایید.

کلیه دانشجویانی که در دوره اول (روزانه) از دوره های کارشناسی ارشد و دکتری انصراف می دهند باید با دانشگاه قرارداد تحصیل رایگان منعقد کنند.

برای معرفی به سازمان جامعه ناجا و دریافت معافیت از تحصیل در خارج از کشور، اخذ گرین کارت از پلیس آگاهی الزامی است.

دانش آموزانی که دیپلم 12 ساله از خارج از کشور دریافت کرده اند باید آن را در آموزش و پرورش مقاطع تحصیلی خارجی (سادات آباد – میدان فرهنگ) ارزیابی کنند.

دانشجویانی که در خارج از کشور هستند باید گواهی اشتغال به کار با تایید سیستم میخک را همراه با پذیرش ارائه دهند.



آیا این خبر مفید بود؟