معاهده بریکس اهرمی برای نقض تحریم ها است


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878377

امیری گفت: ایران امروز جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و اهرمی برای نقض تحریم‌ها است. ایران یکی از اعضای تاثیرگذار پیمان بریکس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در دولت قبل سیاست کلی این بود که در صنعت، علم و اقتصاد به غرب نگاه کنیم و مقداری وابستگی به غرب داشته باشیم اما در دولت اصلی دولت به دنبال ایجاد تعادل در تجارت در صنعت است. علمی است که به شرق و همسایگانش نگاه می کند، علاوه بر این، ایران در دولت جدید به عضویت معاهده شانگهای درآمد و آیت الله رئیسی در سخنرانی روز گذشته ایران را شاهراه تجارت، انرژی و حمل و نقل شرق به غرب اعلام کرد. شمال به جنوب کمک می کند.

وی افزود: توافق با برجام یک سوم کشورها را در بر می گیرد و تا سال 2030 به 50 درصد می رسد که نشان می دهد دولت جدید عاقلانه و عاقلانه برای استفاده از تمام ظرفیت های جهان حرکت می کند، هرچند غرب تحریم هایی را اعمال کرده است. ایران و دولت قبل همه چیز را در چند کشور اروپایی دید و پیوند علم و تجارت با غرب سیاست اشتباهی بود که در دولت قبل اتفاق افتاد.

وی گفت: در یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ایران به عضویت شانگهای و یکی از اعضای تاثیرگذار برجام که از نظر ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک سرزمینی به عنوان پل ارتباطی شرق و غرب و شمال به جنوب است، شده است. ایران از نظر حمل و نقل زیرساخت های ریلی، جاده ای و هوایی ایجاد کرده است و در انرژی نقش موثری در برق، نفت و گاز دارد.

امیری گفت: در بخش غلات، ایران به پل تبدیل شده است و در این مشکل جنگ روسیه و اوکراین، ایران این غلات را از طریق بنادر شمالی به جنوب و شرق صادر می کند. امروز ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این نگاه به شرق است.«این اهرمی است از سوی جمهوری اسلامی ایران برای نقض تحریم ها و تحت فشار قرار دادن غرب برای اعمال شدیدترین تحریم ها.

وی گفت: ایران با 18 کشور اطراف خود شامل هشت کشور آسیای میانه، شش کشور حوزه خلیج فارس و چهار کشور شرق و غرب وارد روابط تجاری شده است و در این مدت تعداد زیادی از روسای جمهور کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه به ایران سفر می کنند و این نویدبخش شکستن تحریم ها و انقلابی در حاکمیت در ایجاد روابط با همسایگان بر اساس منافع ملی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: برهمین اساس غرب متعهد شده است که بر اساس توافقاتی که ایران با سایر کشورها منعقد می کند افکار عمومی را به گونه ای تحریک کند که با توافق ایران و روسیه و ورود ایران به شانگهای و برجام مخالفت کند. سعی کنید با سخنرانی و ساخت فیلم های جعلی و کارشناسان، ایران را به سمت شرق تحریک نکنید.

امیری گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه و عاقلانه است و نشان می دهد که این کشور درگیر رفع تحریم ها نیست و تحریم ها نقض شده است و به کسانی که لیبرال فکر می کنند ثابت شده است که دنیا چند است. کشورهای غربی.» اینطور نیست، اما جهان مجموعه ای از کشورهایی است که روابط تجاری با آنها می تواند بر اساس منافع ملی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید