معاون حقوقی ریاست جمهوری: اقدامات قانونی برای بازگشت منافقین به ایران در حال انجام است/ دستور رئیسی به وزارت اطلاعات

معاون حقوقی ریاست جمهوری: اقدامات قانونی برای بازگشت منافقین به ایران در حال انجام است/ دستور رئیسی به وزارت اطلاعات

نماینده حقوقی رئیس جهمور گفت: اقدامات قانونی برای بازگشت منافقین به ایران در حال انجام است. محمد دهقان معاون حقوقی جهمر در حاشیه جلسه شورای دولت گفت: اقداماتی از طریق نهادهای داخلی برای صدور احکام مقتضی برای افرادی که در کشور مرتکب جرم شده اند انجام شده است و این بر عهده وزارتخانه بوده است. اطلاعات که قرار بود این کار را همراه با دستگاه قضایی انجام دهد. وی افزود: از رئیس جمهور به عنوان نماینده قانونی درخواست کرده ایم و رئیس جمهور نیز به وزارت اطلاعات دستور پیگیری موضوع را داده است.

نماینده حقوقی رئیس جهمور گفت: اقدامات قانونی برای بازگشت منافقین به ایران در حال انجام است.

محمد دهقان معاون حقوقی جهمر در حاشیه جلسه شورای دولت گفت: اقداماتی از طریق نهادهای داخلی برای صدور احکام مقتضی برای افرادی که در کشور مرتکب جرم شده اند انجام شده است و این بر عهده وزارتخانه بوده است. اطلاعات که قرار بود این کار را همراه با دستگاه قضایی انجام دهد.

به گزارش فارس، وی افزود: ما به عنوان معاون حقوقی از رئیس جمهور درخواست کردیم و رئیس جمهور دستور پیگیری موضوع را به وزارت اطلاعات دادند.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: باید برای افرادی که در داخل کشور مرتکب جنایت علیه مردم یا اموال ملی شده اند احکام صادر کنیم و آن احکام را در خارج از کشور اجرا کنیم. این کار به طور طبیعی توسط ما دنبال می شود. اما ناظر اصلی این امر قوه قضائیه برای صدور احکام برای این افراد است. پس از آن با وزارت امور خارجه آن را اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: این کار قرار بود در طول 40 سال گذشته انجام شود اما در این مدت این کار علیه منافقین انجام شد. ببخشید قفل شده

دهقان گفت: بخش مهمی از منافقین در کشور جنایت کردند، 17 هزار نفر را کشتند. قرار بود برای آنها حکم و پیگیری صادر شود. این کار در حد لازم انجام نشده و در این زمینه عقب هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید