ضمانت های حقوقی بر اساس الزامات ساختار قانونی کشور نیست/ رای نهایی پرونده ویلموتس ملاک اقدامات بعدی ما خواهد بود.


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810277

در صورتی که اعضای هیات مدیره درخواست رسیدگی به تخلفات را داشته باشند، عزیزان پیگیری می کنیم.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی مجلس گفت: در صورتی که اعضای هیات مدیره درخواست رسیدگی به تخلفات عزیزی را داشته باشند، اقدام می کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس و احسان قاضی زاده هاشمی نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس برای دیدار با میرشاد ماجدی رئیس موقت فدراسیون فوتبال راهی فدراسیون شدند.

احسان گزی زاده هاشمی در پایان این نشست گفت: به دعوت نزدیکان فدراسیون فوتبال و اعضای محترم هیات رئیسه جلسه ای داشتیم. مسائل مختلفی مطرح شد؛ ما از نمایندگان شورای اسلامی در روند آینده فدراسیون حمایت می کنیم و برای آنها آرزوی موفقیت داریم. با توجه به سال شلوغی از فروردین تا پایان سال 1401، لازم بود حمایت معنوی صورت گیرد و نشان داده شود که مجلس و سایر نیروها در کنار فوتبال ملی هستند.

وی افزود: حمایت مجلس در شرایط آتی از بودجه سال آینده افزایش یافته است. یکی از مواردی که به طور مشخص از طرف فدراسیون به آن اشاره کردیم این است که در بودجه سال 1401 می توان از فدراسیون های حاضر در مسابقات بین المللی مجلس در بودجه حمایت کرد و از فدراسیون فوتبال نیز اعتباری حمایت کرد. به محض نهایی شدن شماره را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

زاده هاشم داوری در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: نکته اصلی در نظر گرفتن شرایط موجود و کمک به حمایت از تیم های ملی فوتبال و مسابقات قهرمانی با حمایت مسئولان مربوطه بود. بحث قانون اساسی هم مطرح شد که مجموعه فضاهایی را که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد را نشان می دهد و روند مجلس را بررسی کردیم. خدای ناکرده به روند قانونی و قانونگذاری مربوطه در اساسنامه ادامه خواهیم داد.

وی افزود: بررسی اساسنامه از سوی مجلس آغاز شد اما روند بررسی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس مشخص است. مکاتبات با رئیس مجلس در حال انجام است تا نماینده نظر کارشناسی بدهد و ما ادامه دهیم. من وارد بحث خاصی نمی شوم. باید در فضای دیگری از مکاتبات و ملاحظات قبلی صحبت کنیم. ما تلاش می کنیم راه درست را طی کنیم و واقعاً به فوتبال کمک کنیم. کشور ما ساختارهای رسمی و مشخصی دارد و درک ما این است که ضمانت هایی که قبلا ارائه شده است بر اساس الزامات ساختار قانونی کشور نیست. بسیاری از بحث‌های امروز ما با هیئت مدیره در مورد آن بود و باید در زمان مناسب راه خود را طی کند.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی مجلس درباره آزادی عزیزی هادم از ریاست فدراسیون گفت: قصد ندارم دلایل آزادی عزیزی هادم را بیان کنم و اعضای هیئت رئیسه صحبت کنند. امروز، چند سال بعد، من برای آخرین بار در سال 2016 به FF پیوستم. آمده ایم به ورزش ملی و فوتبال کمک کنیم. در مورد بحث ویلموتس هم صحبت کردیم که همه منتظر رای نهایی هستند، این رای ملاک بررسی و پیگیری ما خواهد بود. ما کار می کنیم و اگر مردم کوتاهی کرده اند باید جوابگوی خودشان باشند نه منابع بیت المال. بخش 2 میلیون یورویی شستا نیاز به پیگیری و یک بخش دارد CAS همچنین باید منتظر نظر نهایی باشیم. اگر این همه مدت سکوت کرده ایم به این دلیل است که منتظر رای نهایی هستیم. مراجع نظارتی نظارت دارند و فدراسیون منابع قانونی را تامین می کند.

وی ادامه داد: هیچ درخواستی از مجلس برای رسیدگی به تخلفات صورت نگرفته است بنده عزیز و اگر اعضای هیات رئیسه بخواهند پیگیری می کنیم.حضور ما در راستای حمایت از هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون است. . مجیدی یک چهره فوتبالی است و امیدوارم موفق شوند.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا مجیدی تا زمان انتخابات ریاست فدراسیون را برعهده خواهد داشت یا خیر، گفت: تا جلسه بعدی پیش از انتخابات، سرپرستی با حفظ سمت خواهد بود و در خیلی جاها داریم. مشکلی نیست مگر اینکه فرد محل خود را در جلسه دائمی انتخاب کند. در جلسه بعدی مجیدی تصمیم گیری خواهد کرد. هدف اصلی ما در این شرایط حمایت از فدراسیون و عبور از این شرایط برای حضور موفق در جام جهانی است. من و فروردین قبل از اعزام به بحرین در اردوی کیش شرکت کرده بودیم و همراه تیم بودیم. چشم انداز ما تقویت فوتبال ملی است و فدراسیون نیاز به حمایت دارد. اقدامات بعدی تکمیلی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید