معاون رئیس جمهور ترامپ از مذاکرات در وین و بازگشت دولت بایدن به برجام می ترسد

این سیاستمدار آمریکایی بدون اشاره به خروج کشورش از برجام در دوره ترامپ، مدعی است که آمریکا با روسیه برای متقاعد کردن ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای همکاری می‌کند و اینها پیام‌های ضعیفی است که مردم آمریکا آن را نمی‌خواهند. .

مایک پنس می گوید مردم آمریکا نمی پذیرند که ما در حال مذاکره با ایران برای لغو تحریم ها علیه این کشور هستیم تا احتمالا بتوانیم نفت بیشتری بخریم.

وی افزود: ما همچنین هیئتی را به ونزوئلا فرستاده ایم تا از مادورو نفت بیشتری بخواهیم، ​​در حالی که ذخایر عظیم نفتی در کشورمان داریم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اکثر سیاستمداران و مقامات در سراسر جهان از جمله سیاستمداران آمریکایی معتقدند نظریه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر هزینه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و دستیابی به توافق قوی تر با ایران از طریق تحریم های سخت، اشتباه است.

کریس مورفی، سناتور کانکتیکات اخیراً به سنا گفته است که تصمیم فاجعه بار ترامپ برای خروج از توافق هسته ای با ایران این است که می تواند نظریه مخالفان خود را آزمایش کند و توسل به تحریم های سخت و یکجانبه می تواند منجر به توافق شود. رهبری قوی تر و جامع تر، این نظریه اشتباه است.

ترامپ در 18 اردیبهشت 1395 به طور یکجانبه از توافق هسته ای با ایران که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، خارج شد.

او تمامی تحریم هایی را که با برجام لغو یا تعلیق شده بود، بازگرداند و وحشیانه ترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار برد، بی نتیجه بود.

پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ها با بیشترین آرای الکترال به ریاست جمهوری جدید کاخ سفید دست یافت و ضمن اذعان به شکست سیاست های ترامپ تحت فشار حداکثری، قصد دارد واشنگتن را به برجام بازگرداند.

بایدن با وجود اینکه ادعا می کند در صورت پیروزی در انتخابات به برجام بازخواهد گشت، هنوز اقدام موثری انجام نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید