معاون رئیس جمهور: نمایندگان از مذاکرات برای لغو تحریم ها مطلع هستند

معاون رئیس جمهور: نمایندگان از مذاکرات برای لغو تحریم ها مطلع هستند

روز جدید سید محمد حسینی گفت: خوشبختانه دولت در همه بخش ها فعال است و در برخی زمینه ها به اندازه هشت سال گذشته کار کرده ایم.

نشست خبری سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با اصحاب رسانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

سید محمد حسینی در این جلسه گفت: خوشبختانه دولت در همه بخش ها فعال بود و در برخی زمینه ها به اندازه هشت سال گذشته در این یک سال تلاش کردیم. در مجلس تلاش کردیم طی یک سال گذشته دسترسی نمایندگان مردم به رئیس جمهور را افزایش دهیم و هر نماینده مردم در جلساتی که با آقای رئیسی داشت مشکلات کشور یا حوزه انتخابیه را مطرح کرد.

وی افزود: در بحث استیضاح و رسیدگی نیز پیگیر پرونده ها هستیم و در صورت وجود با نماینده مورد نظر صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این 14 موضوع مطرح شد و تنها 3 پرونده به دادگاه رفت و یک پرونده استیضاح نیز تایید شد که به پایان نرسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه این دولت در دوره یک ساله دولت سیزدهم 42 لایحه جدید به مجلس ارسال کرد، گفت: پس از هفته دولت 49 موافقتنامه و سند در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای انجام شد. تایید شده است و سند دیگری نیز در این لینک تایید شده است.

نسخه نهایی توافق احتمالی منتشر خواهد شد

سیدمحمد حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هیات مذاکره کننده اطلاعاتی در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها به نمایندگان حاضر در کمیسیون امنیت ملی ارائه نکردند تا نمایندگان به این روند اعتراضی نداشته باشند و اظهار نظر نکنند. اطلاعات متناقض در موقعیت پاسخگویی وی گفت: در دور جدید مذاکرات نظام به این نتیجه رسید که موضوع اصلی کشور نباید مورد مذاکره قرار گیرد زیرا کشور باید روند خودش را داشته باشد و خنثی سازی تحریم ها دنبال شود تا در صورت عدم برجام مشکلی پیش نیاید. احیا شد .

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین گفت: نمایندگان با مذاکره کنندگان جلساتی داشته اند، مذاکره کنندگان با آنها تعامل داشته اند و تا جایی که می دانیم نمایندگان با مذاکره کنندگان آشنایی دارند.

سیدمحمد حسینی همچنین با تاکید بر اینکه نسخه نهایی توافق احتمالی قطعا منتشر خواهد شد، یادآور شد: زمستان برای اروپا در راه است و ما به ضرب الاجل غربی توجهی نداریم.

وی در پایان این قسمت از اظهارات خود افزود: مقداری از پول های بلوکه شده برگشته و تعامل ما با دنیا در زمینه فروش نفت افزایش یافته است، اما بدهی هایی هم داریم که باید پرداخت کنیم.

ما به شخصی در دولت نیاز داریم که وزارتخانه را رهبری کند و در سراسر دولت نفوذ داشته باشد

سید محمد حسینی با اشاره به نام پیشنهادی وزیر کار از سوی دولت به مجلس اظهار داشت: روز گذشته رئیس مجلس اعلام کرد که نامه معارفه آقای زاهدی وفا به هیات رئیسه وصول شده و قرار خواهد گرفت. در دستور کار قرار گیرد. آقای زاهدی وفا استاد دانشکده اقتصاد و تعدادی از کارکنان شاگرد ایشان هستند و از دانشگاه اتاوا کانادا مدرک گرفته اند.

وی ادامه داد: ایشان در مسائل اقتصادی کارشناس هستند و به فردی نیاز داریم که وزارتخانه را اداره کند و در کل دولت نفوذ داشته باشد. در سه ماه مدیریت او، وزارت کار آرام بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به خبر استیضاح وزیر ورزش و جوانان افزود: هیچکس مانع اظهار نظر نمایندگان مردم نمی شود. نظرات نمایندگان محترم است، اما قبل از اینکه مطالب در رسانه ها مطرح شود، بهتر است این نظرات در کمیسیون اصل 90 مطرح شود یا در کمیسیون فرهنگ; حجت الاسلام رئیسی معتقد است قانون باید در همه جا اجرا شود و اگر مشکلی در قانون وجود دارد باید اصلاح شود.

طرح انشعاب وزارت راه و مسکن در مراحل اولیه است

سید محمد حسینی با اشاره به طرح تفکیک وزارت راه و مسکن گفت: طرح جدایی وزارت راه و مسکن در ابتدای راه است، مقرر شد زمانی که طرح مجلس نهایی شد، طرح تفکیک وزارت راه و مسکن آغاز شود. در دولت مورد بحث قرار گرفت. حجم کاری وزارتخانه در حوزه راهسازی و مسکن سازی دلیل جدایی وزارت راه و شهرسازی است.

به گفته معاون اول رئیس جمهور ساخت یک میلیون خانه در سال حرف درستی نیست و ساخت چهار میلیون خانه در چهار سال حرف درستی است چرا که اجرای این طرح نیاز به پیش نیاز دارد و زمان بر است.

دولت سیزدهم نشان داد تحریم ها را می توان حتی در شرایط تحریم هم دور زد

نایب رئیس مجلس با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم و دولت های گذشته افزود: در گذشته می گفتند آب شرب ما وابسته به برجام است اما این دولت نشان داده است که تحریم ها را می توان حتی با شرایط تحریم هم دور زد.

سید محمد حسینی همچنین گفت: دولت کار خود را انجام می دهد و در یک مکث از کشور خارج نشده است و در این راستا با سازمان های بین المللی مانند سازمان همکاری شانگهای همکاری می کنیم، واکسن کرونا را ساخته و وارد کرده ایم و هستیم. ایجاد کریدور تحت تحریم ما مانند کریدور شمال جنوب هستیم.
اصول شرعی در طرح بانکداری اسلامی گنجانده شده و بانک ها کارآمدتر خواهند شد

وی در خصوص طرح بانکداری اسلامی نیز با اشاره به اینکه این طرح نظارت بیشتر بر بانک ها در نظر گرفته شده است، گفت: طرح بانکداری اسلامی بر اساس تجربه چهل سال گذشته اصلاح شده و در نتیجه بانک های دولتی و خصوصی اصلاح شده است. منظم تر خواهد بود..

سید محمد حسینی همچنین با بیان اینکه مبانی شرعی در این زمینه موثرتر و بانک ها کارآمدتر خواهند بود، اظهار داشت: اگر درصدد کنترل تورم و نقدینگی هستیم، بانک مرکزی باید قدرتمندتر عمل کند و سیاست های بانک مرکزی را اجرا کند. . این طرح نیز از سوی نمایندگان ارائه شد و دولت نیز در آن دخیل است و اکنون تفاهم خوبی در حال شکل گیری است.

وی در ادامه گفت: اخیراً ایراداتی به این طرح وارد شده است و باید روی این موضوعات کار شود و در صورت وجود ایراد باید بررسی شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آخرین وضعیت شهدا در دستگاه های دولتی نیز گفت: در وزارت نفت بسیاری از شهدا تغییر وضعیت داده اند. در مورد فرزندان ایثارگران این بحث مطرح شد که اگر شهیدی به هر دلیلی از هم جدا شد، فرزندش تعویض شود که در کمیسیون بهزیستی دولت در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید