معاون وزیر صمت درباره کاهش یک شبه قیمت ها توضیح می دهد


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822595

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ادعای بازگرداندن یک شبه قیمت ها را تکذیب می کند، گفت: 50 قلم کالای اساسی طبق قوانین و مقررات کشور به تنهایی امکان تغییر قیمت را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس طبس در حاشیه جلسه مشترک کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران درباره بازگشت قیمت کالاها به 1400 گفت: اشتباه است. بنابراین، من این را تکذیب می کنم که قیمت ها باید یک شبه برگردانده شوند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده افزود: تغییر قیمت 50 قلم کالای اساسی، حساس و ضروری منوط به قیمت‌گذاری قبلی است. توسط دادگاه مورد نیاز است.”

وی ادامه داد: اگر تولیدکننده یا صاحب کالایی بخواهد قیمت این 50 محصول را تغییر دهد، باید ابتدا اسناد تغییر قیمت را به سازمان حمایت ارائه کند تا کار کارشناسی انجام شود و سپس به سازمان نظارتی اعلام شود. بازار ‘. پس از این فرآیند، مردم می توانند قیمت ها را افزایش دهند. در پایان امسال برخی از شرکت ها این مسیر را نرفتند و قیمت ها را افزایش دادند که به این افراد پیشنهاد دادیم در دعوای تعزیری و دادگاه از افزایش خودسرانه قیمت ها خودداری کنند. به همین دلیل پیشنهاد داده ایم که قیمت ها را برگردانیم تا آزمایشی انجام شود. همچنین ممکن است کالاها پس از طرح دعوی در معرض افزایش قیمت قرار گیرند.

معاون وزیر صمت گفت: این 50 قلم کالا که شامل گوشت قرمز، مرغ، لبنیات، روغن موتور، پوشاک، لوازم خانگی و غیره است، طبق قوانین و مقررات کشور نمی تواند تغییر قیمت داشته باشد و نباید ناهمگن و متفاوت باشد. قیمت در کشور امام

وی گفت: اساسا این 50 قلم کالاهای اساسی هستند که در سبد خانوار نقش زیادی دارند و این موضوع ربطی به نوع ارز دریافتی آنها ندارد. همانطور که گفته شد این 50 محصول مشمول قیمت اولیه می باشند.

طبس در خصوص گرانی برنج گفت: برنج مشمول قیمت های ثابت است و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و عرضه، قیمت برنج تولیدی در کشور را اعلام کرده است. بر اساس اعمال قانون انتزاع، بازرسی بازار این محصول نیز بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید