معاون وزیر صمت: کاربرگ مثل کوپن های دهه 60 نباشد/ اول یارانه نقدی بعد سبد کالا.

معاون وزیر صمت: کاربرگ مثل کوپن های دهه 60 نباشد/ اول یارانه نقدی بعد سبد کالا.

روز جدید محمدصادق مفتک، معاون وزیر صمت تجارت در مورد ابهامات پیرامون کالابریگ و اینکه چرا از ابتدا این کار انجام نشده است، صحبت کرد. و چنین نخواهد بود و قطعا از زیرساخت های موجود به عنوان کارت بانکی استفاده خواهد شد.

معاون وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: ارائه سبد کالا برای جبران افزایش قیمت ها نیاز به یک مرحله مقدماتی داشت و مقرر شد ابتدا به صورت نقدی و سپس به صورت سبد کالا انجام شود.

«محمدصادق مفتح» درباره بلاتکلیفی های موجود پیرامون کالابرگ و اینکه چرا از ابتدا این اقدام صورت نگرفت، افزود: و از زیرساخت های موجود مانند کارت بانکی قطعا استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: اما در مقابل افزایش قیمت باید سبد کالایی برای کنترل مخارج خانوارها بدهیم و میزان کالری و غذای مورد نیاز خانواده ها از ابتدا در دستور کار دولت قرار گیرد و برنامه ریزی های لازم انجام شود. انجام شد، اما نیاز به اقدام اولیه داشت.»

مفتک تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی این بود که در ابتدای اجرای طرح و زمانی که مردم در حال خرید در بازار بودند، این موج با افزایش ساعت کاری و بازگشت به شرایط عادی توسط فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار کنترل می شد. “شبکه توزیع، در حالی که اکنون توزیع در سراسر شبکه انجام می شود.

وی یادآور شد: مردم همواره برخی از مغازه ها، برخی از زنجیره ای و… را خریداری کرده اند و از این پس نیز همین روند طبیعی ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: تنها بر اساس پیش‌بینی موجی از خریداران در ابتدا، توصیه شد سازمان‌ها و فروشگاه‌های قابل برنامه‌ریزی (سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای) موظف به افزایش خود باشند. ساعت ها برای فروش مطمئن شوید که مردم کالاهای خود را در اسرع وقت خریداری می کنند.

وی درباره امکان فروش یا واگذاری بخشی از یارانه یا امکان تخصیص کل مبلغ یارانه برای خرید یک کالای اساسی مانند روغن توضیح داد: رعایت استانداردهای بهداشتی و تغذیه ای، اما از آنجایی که این امر به توافق بر می گردد. صاحب کالا و تاجر، ما در این معاملات کوچک دخالتی نخواهیم کرد.

مفتک گفت: تامین سبد کالا برای جبران افزایش قیمت نیازمند اقدامات اولیه از جمله ایجاد زیرساخت های الکترونیکی، موضوع امنیت، آسایش و رفاه گیرندگان کالا و واقعیت های شبکه توزیع است. بنابراین نیاز به برنامه ریزی و دقت مضاعف داشت و تصمیم بر این شد که ابتدا به صورت نقدی و سپس به صورت سبد کالا این کار را با عجله انجام ندهیم.

دیدگاهتان را بنویسید