یارانه نقدی تا تکمیل کاربرگ ادامه دارد

یارانه نقدی تا تکمیل کاربرگ ادامه دارد

روز جدید : پرداخت یارانه نقدی در ماه های آینده ادامه خواهد داشت، در صورتی که به هر دلیلی صدور برگه معرفی نشود، این روش پرداخت نقدی ادامه خواهد داشت.

یارانه نقدی تا تکمیل کاربرگ ادامه دارد. محمدمهدی سبحانیان گفت: در صورتی که کالابرگ باید پرداخت شود، یارانه به صورت کارت اعتباری به افراد پرداخت می شود که بر اساس آن مردم می توانند از این اعتبار برای خرید در سوپرمارکت ها، مغازه ها و فروشگاه ها استفاده کنند.

هنگام پرداخت نقدی می توان به همه کاربری ها اعم از سینما و پارک یارانه داد اما دولت معتقد است مردم می توانند از این منابع برای تهیه جدول خود استفاده کنند و بنابراین از کاربرگ استفاده کنند.

به گفته وی، آنچه دولت در قانون بودجه مجلس باید انجام دهد، پرداخت یارانه ها از طریق کاربرگ های الکترونیکی است. این امر مستلزم زیرساخت های لازم در سراسر کشور است و نمی توان آن را به سرعت انجام داد، بنابراین مقرر شد در دو ماهه اول سال پرداخت نقدی انجام شود و به محض آماده شدن زیرساخت های لازم و در نظر گرفتن سایر ملاحظات، تصمیم گرفته می شود برای ادامه این روش و یا توزیع کاربرگ های الکترونیکی پذیرفته می شود.

سبحانیان گفت: تغییری در میزان و افرادی که یارانه دریافت می کنند، وجود نخواهد داشت. همان افرادی که تاکنون کمک هزینه دریافت کرده اند و افرادی که در صورت درخواست به لیست دریافت کنندگان اضافه شده اند، مشمول دریافت کاربرگ خواهند شد. عزم دولت این است که حداقل تغییر ایجاد کند و نحوه خرید مردم را تغییر دهد و رضایت مردم را در این زمینه تضمین کند. همچنین تا به امروز در هیچ مجمعی در مورد تغییر یارانه بنزین بحثی نشده است.

در اردیبهشت ماه امسال دولت تصمیم گرفت روش پرداخت ارز ترجیحی را به کالاهای اساسی تغییر دهد تا یارانه واردکننده به مصرف کننده پرداخت شود. در نتیجه میزان یارانه پرداختی افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید