معرفی المپیادهای دو و میدانی، شنا و کاراته برای دانش آموزان دختر


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883474

قهرمانان سه رشته دو و میدانی، شنا و کاراته در پانزدهمین دوره المپیاد دخترانه مدارس کشور مشخص شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی ستاد خبری المپیک، ششمین روز از پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانش آموزان دختر تبریز با مشخص شدن تیم های راه یافته به دیدار فینال فوتسال، والیبال و بسکتبال و تعیین دو کاتای 50 و 55 کیلوگرمی تیمی و انفرادی اول، کاراته و انواع مواد سبک و شنا به پایان رسید.

فینالیست های فوتسال مشخص شدند

در مسابقات فوتسال دانشگاه تبریز با نتیجه 5 بر یک دانشگاه فردوسی مشهد را شکست داد و راهی دیدار فینال شد و دیدار دو تیم دانشگاه فنی و حرفه ای علامه طباطبایی مازندران با نتیجه 6 بر یک به سود فنی و حرفه ای به پایان رسید. دانشگاه حرفه ای

امروز در فینال دو تیم دانشگاه تبریز و فنی و حرفه ای مازندران به مصاف هم می روند و دیدار رده بندی بین دو تیم دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

دانشگاه های تبریز و تهران در فینال والیبال

در مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال، دانشگاه تبریز با نتیجه دو بر صفر دانشگاه مازندران را شکست داد و دیدار دو تیم دانشگاه تهران و الزهرا با نتیجه دو بر صفر به سود تیم دانشگاه تهران به پایان رسید.

بدین ترتیب دیدار فینال امروز بین دانشگاه تبریز و تهران برای مشخص شدن تیم قهرمان و دیدار رده بندی نیز بین تیم های الزهرا و مازندران برگزار می شود.

فینال بسکتبال بین دانشگاه الزهرا و پیام نور الف شرق

در مسابقات بسکتبال در مرحله نیمه نهایی تیم دانشگاه الزهرا با نتیجه 74 بر 57 تیم دانشگاه اصفهان را شکست داد و راهی بازی فینال شد.

برای شناخت تیم های قهرمان دانشگاه الزهرا (س) و پیام نور آذربایجان شرقی به مصاف هم می روند و دو تیم دانشگاه اصفهان و بوعلی سینا همدان به مصاف رده بندی می روند.

نتایج مسابقات شنا در هشت رشته

مسابقات شنا در 8 ماده پیگیری شد که افراد زیر عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در 4 در 33 متر مختلط انفرادی: 1- ساجده بدر اوغلی تبریزی از دانشگاه تهران 2- محدثه حسن پور از دانشگاه تهران 3- ریحانه نوروزی از دانشگاه علامه طباطبایی

در ماده 200 متر قورباغه: 1- مهدیه شعبانی از دانشگاه تهران 2- فاطمه پگاه راد از دانشگاه زند شیراز 3- سحر دابستانی از دانشگاه زنجان.

در ماده 66 متر آزاد: 1- ریحانه نوروزی از دانشگاه علامه طباطبایی 2- مائده حضوری از دانشگاه صنعتی امیر کبیر 3- سرمه صمدانی از دانشگاه اصفهان.

در ماده 100 متر کرال پشت: 1- محدثه حسن پور از دانشگاه تهران 2- سلین میرزائیان از دانشگاه تهران 3- مهگل مروجی از دانشگاه محقق اردبیلی.

100 متر آزاد: 1- ساجده بدر اوغلی از دانشگاه تهران 2- سرمه صمدانی از دانشگاه اصفهان 3- حدیده کاظمی از دانشگاه تهران

در ماده 66 متر قورباغه: 1- حنانه افشار از دانشگاه الزهرا 2- مهدیه شعبانی از دانشگاه تهران 3- مائده حضوری از دانشگاه صنعتی امیر کبیر

در 66 متر پروانه: 1- حنانه افشار از دانشگاه الزهرا، 2- آناهیتا بخود از دانشگاه فسا، 3- مائده حضوری از دانشگاه صنعتی امیر کبیر.

در ماده مختلط تیمی 4*66 متر: 1- تیم دانشگاه تهران 2- تیم دانشگاه تبریز 3- تیم دانشگاه فردوسی مشهد

تعیین قهرمانان کاراته در دو وزن

مسابقات کومیته کاراته در اوزان 50 و 55 کیلوگرم و کاتای تیمی و انفرادی با مدال های طلا، نقره و برنز به نفرات زیر برگزار شد:

در وزن 50 کیلوگرم: کیمیا فاتح از دانشگاه یزد مدال طلا، فائزه چیذری از دانشگاه خوارزمی نقره و سیده اسما دو گوهر از دانشگاه جهرم و کیمیا اصغری از دانشگاه ادیب ساری مشترکا مدال برنز را کسب کردند.

در وزن 55 کیلوگرم: نرگس السادات میر احمدی اردکانی از دانشگاه تهران مدال طلا، زهرا حک پرست از دانشگاه صنعتی امیر کبیر مدال نقره و ریحانه سادات حسینی از دانشگاه اراک و شکیلا شجاعی از دانشگاه مازندران مدال برنز مجموع را کسب کردند. .

در کاتای انفرادی: سپیده امینی از دانشگاه پیام نور مدال طلا، ساحل صادقی مدال نقره و حدیثه جمال و آرزو لونگجی مشترکا مدال برنز را کسب کردند.

در کاتای تیمی: تیم دانشگاه مازندران طلا، تیم دانشگاه شهید چمران اهواز نقره و تیم های شهید باهنر کرمان و الزهرا مشترکا به مدال برنز دست یافتند.

نتایج مسابقات دو و میدانی

مسابقات دو و میدانی در 6 رشته برگزار شد و نفرات زیر عناوین اول تا سوم را کسب کردند:

در رشته پنج گانه: اول مریم خوش نیت از دانشگاه بوعلی سینا همدان، دوم مهنا حربی از دانشگاه آسوه مدرن تبریز و سوم زهرا کریمی از دانشگاه تهران است.
در ماده 60 متر با مانع: یکم سهیلا اسداللهی از موسسه غیرانتفاعی چرخ نیلوفری آذربایجان، دوم مینا رضایی از دانشگاه زند شیراز، سوم مهنا حربی از دانشگاه آسوه مدرن تبریزی.

در ماده پرش سه گام: یکم فاطمه عباس از دانشگاه فردوسی مشهد، دوم فاطمه برکی کار از دانشگاه گیلان، نفر سوم نسترن مرادزاده از دانشگاه محقق اردبیلی.

در پرتاب وزنه: یکم زهرا بختیاری از دانشگاه بوعلی سینا همدان، دوم مبینا میرزایی از دانشگاه پیام نور تهران، سوم واریشه محمودیان از دانشگاه تهران

در دوی 400 متر: اول زهرا زارعی از دانشگاه شهید باهنر کرمان، دوم حریه رحمانی از دانشگاه اصفهان، سوم سارا ملکی از دانشگاه رازی کرمانشاه.

در 1500 متر دوم: یکم لیلا جوانمرد از دانشگاه فردوسی مشهد، دوم سمیرا زمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان، سوم یگانه کریم از دانشگاه الزهرا

دانشگاه تهران در توزیع مدال پیشتاز است

در پایان ششمین روز از پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان و در جدول توزیع مدال و امتیاز، تیم دانشگاه تهران با 12 طلا، 5 نقره، 7 برنز و 207 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و دانشگاه اصفهان با 3 طلا، 2 نقره، 3 برنز صدرنشین است و 78 امتیاز دوم است.

دانشگاه الزهرا با 4 طلا، 2 نقره، 4 برنز و 77 امتیاز در جایگاه سوم، دانشگاه زند شیراز با 3 طلا، 3 نقره، 1 برنز و 65 امتیاز، دانشگاه شهید باهنر کرمان با 1 طلا، 1 نقره، در جایگاه سوم قرار دارند. از رده چهارم تا ششم به ترتیب 4 برنز و 40 واحد امتیاز و فردوسی مشهد با 2 طلا، 2 برنز و 38 امتیاز قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید