معرفی غیر رسمی کالاهای ممنوعه روز جدید

معرفی غیر رسمی کالاهای ممنوعه روز جدید

همدلی همزمان، ممنوعیت واردات کالاهای خارجی رو به افزایش است و کارشناسان همچنان نگران بار کالاهای بی رویه و قاچاق به کشور هستند. خرداد امسال بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت از لغو ممنوعیت واردات 4 تا 5 قلم کالا به دولت خبر داد و همچنین به ساختار اساسی ممنوعیت واردات 2000 قلم کالا اشاره کرد. تایید شده در سال 2017. ذخیره می شود. پاییز سال گذشته اسنادی مبنی بر ثبت سفارش لوازم خانگی در دوران ممنوعیت منتشر شد که بنا به توضیحات مسئولان در ابتدا مربوط به ثبت آماری (مربوط به کالاهای غیرتجاری) بوده است. واردات برج ها و پست های مرزی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می گوید: برای انتظار موفقیت قاطع طرح های مبارزه با قاچاق، باید ریشه های شکل گیری و ضرورت قاچاق در اقتصاد ایران را زدود. مجیدرضا حریری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی به عملکرد اقتصاد ایران در سال های اخیر نگاه می کنیم، دو موضوع در شکل گیری تریبون های قاچاق نقش اساسی داشته است. یکی از موارد بحث ادامه نیاز به کالاهای قاچاق و دیگری مربوط به نحوه نظارت بر این حادثه است.

وی با اشاره به سیاست های محدودیت وارداتی که در سال های اخیر در اقتصاد ایران وجود داشته است، گفت: با توجه به محدودیت های ارزی و سیاست های اعمال شده از سوی دولت ها، شاهد آن هستیم که نه تنها کالاهای ممنوعه، بلکه حتی بسیاری از کالاهای مصرفی نیز ممنوع هستند. رو به رو وقتی با ممنوعیت واردات بیش از 2000 قلم کالا مواجه هستیم، تنها به این معناست که واردات رسمی را محدود کرده ایم و بر تقاضای نهایی بازار تاثیری نداشته ایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: اگرچه علاوه بر مدیریت منابع ارزی، حمایت از تولید داخلی به عنوان یک نیت خیرخواهانه در سیاست های محدودکننده واردات نیز نقش داشته است، اما سوال اینجاست که چه باید کرد. با تقاضای واقعی کالاهای قاچاق انجام شود. وقتی با ممنوعیت واردات لوازم خانگی گرفته تا لوازم بهداشتی و اسباب بازی مواجه می شویم، به این معنا نیست که دیگر دنبال این کالاها برای نمونه های خارجی نیست، بلکه حتی در بین اکثر خانواده ها گهگاه خریدهای خارجی صورت می گیرد.

حریری با بیان اینکه تا زمانی که این ساختار تغییر نکند، سطحی از قاچاق وجود دارد، تصریح کرد: در این فضا برای مبارزه با قاچاق باید به سراغ اصول اولیه رفت. در اینکه برخی از قاچاقچیان وارد کشور می شوند شکی نیست اما سوال ما این است که در واقع کولبران چه سهمی از قاچاق چند میلیاردی دارند و البته چه افرادی از این افراد برای واردات استفاده می کنند. کالاها

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین نظارت بر مبادلات بانکی را یکی از محورهای اصلی مبارزه با قاچاق دانست و گفت: در این حوزه با دو محور متفاوت مواجه هستیم. میلیاردها دلار از ارز آن به قاچاق اختصاص یابد. از سوی دیگر این قاچاقچیان چه در سطح کلان و چه در سطح خرد به نوعی پول خود را وارد شبکه بانکی می کنند و برای قاچاق مجدد باید درخواست ارز ثبت کنند. اگر تراکنش های بانکی را به عنوان تجربه همه کشورها مشاهده کنیم و مردم موظف به ارائه توضیحات مبسوط برای نقل و انتقال مبالغ هنگفت نه تنها در رابطه با قاچاق، بلکه در مواردی مانند پولشویی نیز هستند. حل خواهد شد.

حریری خاطرنشان کرد: بحث تجارت سیاه یا کالاهای ممنوعه در اکثر کشورها وجود دارد، اما اولاً این کالاهای ممنوعه مانند ایران به بیش از 2000 قلم کالا محدود نمی شود و ثانیا مشکلاتی مانند تعرفه های بالای واردات که شرایط محرمانه بودن را تضمین می کند. معاملات اعمال نمی شود و در نهایت شبکه بانکی با نظارت بر صرافی ها اجازه نقل و انتقال پول را نمی دهد. بنابراین برای محدود کردن قاچاق باید هم بسترهای ایجاد آن را محدود کنیم و هم بر نحوه انتقال پول نظارت دقیق داشته باشیم، موضوعی که متاسفانه در ایران کمتر به آن توجه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید