با تعیین مهلت یک ماهه برای ساماندهی قلاده ها / کار با کالاهای قاچاق و ممنوعه اکیدا برخورد می شود.


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823338

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از مهلت یک ماهه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ساماندهی همیاران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره پایان ساماندهی گردشگران کوله پشتی گفت: در این جلسه. البته ما شرایط فعلی را غیرقابل قبول می دانیم و این وضعیت را نمی پسندیم و باید سریعا اصلاح شود.

وی ادامه داد: در گذشته تصمیمات مختلفی در این راستا گرفته شده که هیچ کدام عملی نشده است. مهلت تعیین کردیم و به ستاد مبارزه با پولشویی اعلام کردیم که ظرف یک ماه آینده با هماهنگی سایر دستگاه ها پیشنهادی در این راستا تهیه و ارائه کند تا منافع مرزنشینان تامین شود و آنها هم علاقه مند و همکاری کردند. نگرانی برای واردات کالا. می خواهیم در مسیرهایی که مشخص می کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین بخشی که کالاهای قاچاق و کالاهای ممنوعه را قاچاق می کند به شدت کنترل و برخورد می شود تا وضعیت موجود ساماندهی شود.

میراحمدی افزود: باید برنامه ریزی هایی انجام دهیم که مرزبانان از آن استقبال کنند. اگر مرزبانان از طرحی که ما ارائه می‌دهیم استقبال نکنند و معتقد باشند که منافع آنها برآورده نشده است، این طرح و طرح دچار مشکل می‌شود و شاهد ادامه وضعیت فعلی خواهیم بود.»

وی تاکید کرد: مهمترین نکته در این برنامه این است که باید منافع مرزنشینان در نظر گرفته شود و از شرایطی که به صورت غیرقانونی و سرسختانه این اقدامات را انجام می دهند خارج شده و در مسیر قانونی خود کار کنند. .” و این باید سیستماتیک و قانونی باشد.

وی گفت: تعداد زیادی از قاچاقچیان شناسایی و مجوز گرفته اند و اطلاعات آنها در حال نهایی شدن است و همانطور که گفتم طرحی که ارائه می شود به گونه ای اجرا می شود که منافع مرزنشینان را تامین کند. وزیر در واقع کارهایی را که در حال حاضر به صورت غیرقانونی انجام می دهند را ساماندهی و قانونی می کنیم تا بتوانند از معابر قانونی عبور کنند و نظم درستی پیدا کنند.

به گفته میراحمدی با افرادی که بخواهند اقلام غیرمجاز قاچاق کنند نیز برخورد سختی خواهد شد.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید